دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳
«همت، کار و تلاش مضاعف» کتاب شد

کتاب «همت، کار و تلاش مضاعف (جایگاه، الزامات، راهکارها، ثمرات)» به همت انتشارات موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب در یازده فصل تنظیم شده و هر فصل نیز دارای عناوین مختلفی است. 

علاقه‌مندان می‌توانند در فصل اول کتاب به موضوعاتی از جمله «مفاهیم کلیدی همت مضاعف و کار مضاعف»، «لزوم نگاهی تازه و ویژه به مقوله‌های همت مضاعف از دیدگاه اسلام»، «ضرورت تشریح مبانی و انگیزه‌های انقلابی دین مبین اسلام بر اساس رهنمودهای مبتنی بر همت و تلاش مضاعف» دسترسی پیدا کنند.

فصل دوم کتاب نیز شامل «راهکارهای موثر امر همت مضاعف و کار مضاعف»، «ارتقاء و تقویت روحیه جامعه اسلامی در راستای پرورش خودباوری»، «گسترش فرهنگ کار و تلاش مضاعف» و «اقتدار اسلامی و تاثیر آن بر روند حس خودباوری آحاد ملت (اعتماد به نفس فراگیر)» است. 

در فصل سوم کتاب درباره «عدم عدول از موازین اخلاقی و اجتماعی در زندگی مادی» می‌خوانیم: «نکته‌ای که به صورت ویژه بر بازدهی کار افراد متقی تاثیر شگرفی خواهد گذاشت، التزام عملی آنان به رعایت یکسری موازین فرهنگی و اخلاقی نیز هست. به طوری که حتی نماز شخص مومن نیز تعریف شده است و به علاوه وی در فرازی از والاترین خصوصیات ویژه فرهنگی از مفاسد اجتماعی و فردی نیز گریزان است.»

سایر فصل‌های کتاب نیز از عناوین مختلفی با محوریت «همت مضاعف و کار مضاعف» تشکیل شده است. 

در بخشی از مقدمه کتاب «همت، کار و تلاش مضاعف» آمده است: «تلفیق معیارهای اساسی توسعه و پیشرفت در جوامع کنونی جهان، چنین می‌طلبد که با یک برداشت عمیق‌تر از مسایل، بتوان راهکارها، عملکردها و راهبردهای کلی را برای جلوگیری از وقفه یا سهل‌انگاری در امور و نیز اتلاف منابع و امکانات مادی و غیر مادی تبیین کرد. مدیریت در جهان امروز، ضمن توجه به دانش و فن و نوآوری‌ها و انتشار لحظه‌ای و فوری اطلاعات جامع در پی آن است که با ضریب حداکثری در کار، بیشترین امتیازها و بهره‌مندی‌ها را از آن امکانات، نصیب ملت‌ها کند.»

کتاب «همت، کار و تلاش مضاعف (جایگاه، الزامات، راهکارها، ثمرات)» در 232 صفحه، شمارگان سه هزار نسخه و بهای چهار هزار تومان در سال 1391 از سوی «موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت» منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها