پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
نقش ارزشمند گروه استان‌های «ایبنا» در اطلاع‌رسانی حوزه کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به نقش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اطلاع‌رسانی اخبارهای استانی، گفت: این خبرگزاری به عنوان یکی از رسانه‌های فعال در حوزه کتاب، از ابتدای سال 1391 نقش خوب و ارزشمندی را در بخش اخبار کتاب استان‌ها به عهده گرفته است.-

غلامرضا یاوری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: خبرگزاری‌ها نقش بی‌بدیلی در ارتباط با قشر تحصیلکرده دارند؛ به ویژه این‌که سمت و سوی مطالعه مردم به سمت فضای مجازی سوق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: خبرگزاری کتاب در طول سال‌ها فعالیت خود تلاش کرده است در حوزه کتابخوانی مردم را به امر مطالعه و کتابخوانی تشویق کند و در این زمینه نیز نقش اثرگذاری داشته باشد.

یاوری با بیان این‌که این خبرگزاری به عنوان یک رسانه فعال است، گفت: مردم می‌توانند هر اتفاقی را که در حوزه کتابخوانی رخ می‌دهد، با مراجعه به خبرگزاری کتاب به عنوان یک سایت مرجع، پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: عمده اخبار سایت‌های روابط‌ عمومی‌ها و سایت‌های مرتبط با حوزه کتاب نیز اخبار خود را به نقل از خبرگزاری ایبنا درج می‌کنند و دلیل اصلی این موضوع، تخصصی بودن فعالیت ایبناست.

به گفته یاوری، این خبرگزاری در طول شش سال فعالیت توانسته است در میان ادارات، سازمان‌ها و نهادها به جایگاه واقعی خود برسد و خوشبختانه با اداره کتابخانه‌های اصفهان نیز ارتباط خوبی دارد. 

وی فعالیت در حوزه خبرنگاری کتاب را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: در دین ما نسبت به موضوع کتاب و کتابخوانی نگاه ویژه‌ای وجود دارد و به همین دلیل، خبرنگاری در این بخش نیز اهمیت به‌سزایی دارد.

یاوری يادآور شد: هیچ چیز در جهان نمی‌تواند جای کتاب را پر کند و این واقعیتی است که همه دنیا پذیرفته‌اند و روی آن کار می‌کنند، زیرا تجربه نشان داده است هر کشوری که با کتاب مانوس باشد، قله‌های موفقیت را طی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط