یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۶
معرفی فرهنگ و زبان مردم کردستان در نمایشگاه استانی

مسوول اجرایی نمایشگاه استانی کتاب کردستان از برگزاری برنامه‌هایی خبر داد که نماینده فرهنگ‌های مختلف این استانند و هر شب از سوی یک یا دو شهر برگزار می‌شوند.-

 شب‌بو بخشا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: در هفت روز برگزاری این نمایشگاه، هر روز یک برنامه فرهنگی برگزار می‌شود که نماد فرهنگ‌های متنوع استان کردستان است.

وی اضافه کرد: روز نخست با نام روز فرهنگ «اردلان» که شهر سنندج مجری آن بود و در روز دوم(يكشنبه) شهر کامیاران روز فرهنگ «کلهر» را برگزار مي‌كند. روز سوم نيز به فرهنگ «لیلاخ» اختصاص دارد که توسط دو شهر دهگلان و قروه برگزار می‌شود. روز فرهنگ «گروس» نیز سه‌شنبه (20 تیر) برگزار می‌شود و در روز پنجم، فرهنگ «مکریان» از سوی شهرهای سقز و بانه معرفي خواهد شد. شهر دیواندره روز ششم با عنوان روز فرهنگ «سارال» را برگزار می‌کند و در روز پایانی نيز شهرهای مریوان و سروآباد فرهنگ «اورامان» را در نمایشگاه کتاب به معرض نمایش خواهند گذاشت.

بخشا ادامه داد: محتوای این برنامه‌ها، اجرای موسیقی محلی، شعرخوانی و معرفی فرهنگ آن منطقه خواهد بود.

وی به برگزاري نشست‌هایی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: نشست «کتاب برتر» ديروز(شنبه) با حضور برخی از روزنامه‌نگاران کردستانی و مدیرکل ارشاد استان و همچنین مسوولان شهر کامیاران برگزار شد. این نشست به منظور تصمیم‌گیری برای برگزاری بهتر جشنواره کتاب برتر که مهر امسال در کامیاران برگزار می‌شود، انجام شد.

مسوول اجرایی نمایشگاه استانی کتاب کردستان افزود: نشست دیگری با عنوان «مقدمات و آداب پیشواز ماه رمضان» با سخنرانی فرزاد پارسا از استادان دانشگاه کردستان، عصر امروز(يكشنبه) برگزار می‌شود.

وی گفت: بیش از هزار نفر در روز نخست از نمایشگاه دیدن کردند. درحالی که هوا گرم بود، اين ميزان استقبال تقريبا امیدوارکننده به نظر مي‌رسد.

نمایشگاه کتاب کردستان همه روزه تا 23 تیر از ساعت 9 تا 12 و از 16 تا 21 پذیرای علاقه‌مندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها