دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۳

گونتر گراس نویسنده برنده نوبل آلمان با حضور در شهر دانتسیگ لهستان نمایشگاهی از آثار آبرنگش را افتتاح کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، گراس شنبه شب 30 ژوئن (10 تیر) با حضور در شهر زادگاهش این نمایشگاه را که دربرگیرنده نقاشی های آبرنگ است افتتاح کرد. او ابتدا در نظر داشت تا این آثار را به عنوان طراحی هایی برای یکی از رمان هایش با عنوان «قرن من» (منتشر شده به سال 1999) به کار بگیرد. 

این نمایشگاه بخشی از مجموعه برنامه هایی است که شهر دانتسیگ به مناسبت هشتاد و پنجمین سال تولد این نویسنده برجسته آلمان که مصادف با 16 اکتبر 2012 (25 مهر) است تدارک دیده است. 

گراس که همراه همسر، دختر و نوه اش به شهر زادگاهش سفر کرده بود، علاوه بر افتتاح این نمایشگاه نقاشی از یک کارگاه ادبی در دانشگاه دانتسیگ که به بررسی آثار او می پردازد نیز بازدید کرد. 

گراس 16 اکتبر 1927 در «دانستیگ» لهستان متولد شد. او در 20 سالگی کار آموزش سنگ تراشی را در دوسلدورف آغاز کرد و بعدها به تحصیل در زمینه مجسمه سازی و گرافیک روی آورد. با این حال نخستین تجلیل از این شخصیت برای یک مجسمه یا اثر گرافیکی نبود بلکه اشعاری که وی سروده بود سبب شد تا او در رقابت ادبی رادیو جنوب آلمان مقام سوم را کسب کند. 

گراس در سال 1959 با رمان «طبل حلبی» به موفقیت ادبی دست یافت. در سال 1982 وی وارد حزب سوسیال دمکرات شد و زمان زیادی به عنوان متحد سیاسی «ویلی برانت» به شمار می رفت. علاوه بر این او به میزان فعالیت خود در زمینه ادبیات و هنر افزود و حتی تصویرگری کتاب هایش را خود بر عهده گرفت. در سال 1999 گراس موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شد.
 
این نویسنده سرشناس سال 1979 با «اوته گرونت» ازدواج کرد. همسر پیشین او «آنا شوارتس» سوییسی 24 سال با گراس زندگی کرد. گراس که در خانه خود نزدیک لوبک زندگی می کند، پدر هشت فرزند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها