دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
سفارش‌هاي صحافي به خارج از  آذربایجان غربی داده مي‌شوند

مسوول صحافی «چاپ قنبری» شهرستان ارومیه از استان آذربایجان غربی گفت: وجود دستگاه‌های قدیمی و هزینه بالای صحافی در شهرستان ارومیه، ناشران را وادار به سفارش دادن کار به شهر‌های بزرگی مانند قم و مشهد می‌کند.-

ابراهیم آسایش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب‌ایران(ایبنا)، اظهار کرد: ناشران شهرستان ارومیه به دلیل هزینه بالای صحافی کتاب در این شهرستان‌ ترجیح می‌دهند سفارش‌هاي صحافی کتاب را به صحافان مشهد و قم بدهند. 

وی افزود: مواد اولیه صحافی کتاب در شهرستان ارومیه مانند مقوا، چسب و جلد گالینگور از طریق تهران و تبریز وارد ارومیه می‌شوند و صحافی کتاب با شمارگان بالا در مشهد و قم انجام می‌شود.

آسایش توضيح داد: تعداد دستگاه‌های «چسب گرم» ویژه صحافی کتاب در شهرستان ارومیه، بیشتر از سه دستگاه نیست و دستگاه‌های قدیمی شهرستان فقط می‌توانند کتاب‌هایی را با شمارگان پایین، به عنوان مثال تا 500 جلد صحافي كنند. 

مسوول صحافی چاپ قنبری گفت: شهرستان ارومیه دارای 20 مرکز صحافی در حد کارگاه‌ها و مغازه‌های کوچک است و از طریق سنتی و دستی، صحافی کتاب و پایان‌نامه‌های دانشجویی را انجام می‌دهد.

وی افزود: تعداد افراد تامین‌کننده مواد اولیه در شهرستان ارومیه بسیار محدود است و باعث می‌شود فضای رقابتی از بین برود، بازار قیمت مواد اولیه صحافی کتاب در اختیار چند نفر قرار بگیرد و کیفیت چاپ کتاب کاهش پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط