دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۲
لزوم عادت به مطالعه كتاب‌هايي که زندگي سالم را رواج می‌دهند

امام جمعه قم در جمع کتابداران گفت: مردم بايد به مطالعه کتاب‌هايي عادت کنند که باعث رشد و تحکيم اعتقادات و ايجاد زندگي سالم می‌شود.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، آيت‌الله رضا استادي در دوره آموزشي بدو استخدام کتابداران سراسر کشور که در مجتمع ياران مهدي (عج) قم  در حال برگزاري است، سواد و مطالعه را مكمل يكديگر دانست و اظهارکرد: اگر منابع مطالعاتي مناسبي در اختيار انسان قرار نگيرد، ممكن است مطالعات وي منجر به گرفتاري انسان شود، پس سواد شرط لازم در تعالي و رشد جامعه است، اما شرط كافي نيست. 

وي با بيان اين‌كه مردم بايد اهل مطالعه باشند، افزود: اگر در جامعه‌اي اين اصل رعايت شد فعالیت آن جامعه رو به پيشرفت خواهد بود. 

آيت‌الله استادي به نقش كتابداران در جامعه اشاره كرد و يادآور شد: کتابداران بايد اهل مطالعه باشند و مراجعه‌کنندگان را با کتاب‌هاي خوب آشنا کنند. 

امام جمعه قم از كتابداري به عنوان يك شغل مقدس ياد كرد و گفت: کتابداران بايد در ميان مردم انگیزه استفاده از کتاب‌هاي مفيد و سودمند را به وجود آورند و به عنوان یک هدف کار خود را دنبال کنند، اين هدف زماني محقق مي‌شود که کتابداران به ارزش کارخود پي‌ببرند. 

وي با بیان اين‌كه کتابداران بايد بر موضوعات کتاب‌ها مسلط باشند، کتاب‌ها را بشناسند و خود اهل مطالعه باشند، گفت: كتابداران از هر فرصتي براي مطالعه در موضوعات مختلف بهره گيرند تا بتوانند اشتباهات و يا مسایل مغرضانه را تشخيص دهند. 

آيت‌الله استادي از کتابداران خواست تا به حوزه کاري خود علاقه‌مند باشند تا باعث جذب افراد ديگر به حوزه مطالعه شوند. 

وي از خوش‌رفتاري به عنوان يکي از عوامل موثر در جذب افراد به کتابخانه ياد كرد و  گفت: کتابداران بايد حتي در محل زندگي خود هم خوش‌رفتار باشند و با اين نوع رفتار خود به الگو تبديل شوند تا بتوانند به فرهنگ جامعه خدمت کنند. 

امام جمعه قم با اشاره به تلاش‌هاي اهل علم در راه خدمت به كتاب اظهار كرد: استادان و علماي بزرگي از گذشته‌هاي دور در زمينه کتابداري فعاليت داشته‌اند که از نمونه‌هاي بارز آن مي‌توان به آيت‌الله مرعشي نجفي و کتابخانه عظيم به يادگار مانده از ايشان اشاره کرد. 

وي با اشاره به روايتي از پيامبر گرامي اسلام(ص) گفت: معامله با خدا سراسر سود و برکت است و شغل شما کتابداران نيز مانند همين مساله است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط