چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴
یعقوب حیدری از «محمدرضا یوسفی» مي‌نویسد

یعقوب حیدری، نویسنده‌ی کتاب‌های نوجوانان زندگی محمدرضا یوسفی، نویسنده‌ی ادبیات کودک و نوجوان را به عنوان موضوع کتاب جدیدش برای نوجوانان انتخاب کرده است.

ایبنا نوجوان: یعقوب حیدری قبلا هم کتاب «قيصر امين‌پور در اين كتاب قايم شده» را بر اساس زندگی این شاعر نوشته بود. 

او در این‌باره توضیح داد: مدتی است که نوشتن درباره حدود 20 نفر از مشاهیر ایران و جهان را شروع کرده‌ام. پس از نوشتن زندگی‌نامه محمدرضا یوسفی هم به زندگی چارلی چاپلین می‌پردازم.

نویسنده‌ «پهلوان در قوطی کبریت» درباره‌ی دیگر آثار خود گفت: نوشتن بیشتر از 90 درصد کتاب‌های «قبرستان سگ‌ها» و «کارخانه آدم‌سازی» هم به پایان رسیده است.

او ادامه داد: این کتاب ماجرهای زندگی بچه‌های کار را بازگو می‌کند و قهرمان آن پسر نوجوانی است که از وقتی خودش را می‌شناسد پدر و مادری نداشته و در گوشه‌ی خیابان زندگی می‌کرده است.

حیدری درباره‌ی زاویه دیدش در این داستان گفت: در این مجموعه‌ی دو جلدی سعی کرده‌ام از درون به زندگی چنین نوجوانانی نگاه کنم. مخاطبان داستان هم باید بدانند کسی ماجراهای این اثر را نوشته که خودش دوران نوجوانی‌اش را مثل داستان‌ها گذارنده و کارتن‌خواب بوده است.

حیدری به تازگی کتاب‌های دیگری هم برای نوجوانان نوشته است که مراحل مختلف چاپ را پشت سر می‌گذارند. «دریانوردی با دوچرخه»، «مارهای زندگی من»، «لنگرها را بکشید»، «چهار داستان بي‌مزه» و «پسری به قد دریا» کتاب‌های جدید این نویسنده هستند که در آینده نزدیک منتشر می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها