شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۹
برپایی روز ادبیات اروپا در هانوی

روز ادبیات اروپا در کتابخانه ملی ویتنام در هانوی از روز گذشته( جمعه) آغاز شد. در این برنامه دوستداران ادبیات در ویتنام با کتاب‌های اروپایی همراه می‌شوند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ویتنام نیوز، روز ادبیات اروپا در هانوی برای دومین سال پیاپی برگزار می‌شود و در این مراسم کتاب هایی که به زبان ویتنامی منتشر شده‌اند از قبیل کتاب های کلاسیک، رمان های معاصر، داستان های کوتاه ، کتاب‌هایی برای نوجوانان، کمدی و حتی تاریخی و فلسفی از ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، آلمان، بریتانیا، دانمارک و لهستان به نمایش گذاشته خواهند شد. 

این رویداد دو روزه که توسط بنیاد ملی فرهنگی اروپا با همکاری کتابخانه ملی ویتنام برگزار می‌شود برنامه هایی از قبیل میزگرد، بحث و گفتگو ، مراسم ارايه کتاب و کتابخوانی را دربر مي‌گيرد.
 
امروز در دومین روز برپایی این جشن، دانمارک در نظر دارد تا برنامه های دو سویه‌ای را با والدین جهت معرفی و استفاده از کتاب های مفید و خواندن آن برای کودکان ارايه دهد. همچنین برنامه هایی در جهت گسترش صنعت نشر و تشویق جوانان به مطالعه برای این مراسم در نظر گرفته شده است. برپایی میزگردهایی با نویسندگان و مترجمان ویتنامی درباب موضوع‌هايی از قبیل معرفی ادبیات خارجی در ویتنام و ساختن پل ارتباطی میان کتاب و ویتنامی ها و آوردن ادبیات کشورهای دیگر به ویتنام از برنامه هایی است که امروز در این مراسم اجرا خواهد شد. 

همچنین در این جشن قرار است سفارت اسپانیا و بنیاد سروانتس کتاب های تاریخی قدیمی را از دست نوشته های قدیمی تا کتاب های الکترونیکی معاصر به نمایش بگذارند. همچنین این سفارت قرار است نخستین نسخه از رمان دن کیشوت را که نخستین بار در اسپانیا در سال 1605 منتشر شد، به نمایش بگذارد. 

در روز ادبیات اروپا در هانوی بیش از 300 عنوان از ادبیات اروپا که از دهه 1950 به ویتنامی ترجمه شده اند ، ارايه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها