دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۸
ساخت يك مجموعه تلويزيوني از متون كهن ايراني

با پايان يافتن تصويربرداري مجموعه تلويزيوني«حكايت ني» به كارگرداني «علي مختارزاده»، حسن احمدي نويسنده و تهيه كننده اين اثر به زودي ضبط مجموعه جديدي را با عنوان «بوستان و گلستان سعدي» آغاز خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،از سايت سيمافيلم، «حسن احمدي» نويسنده و تهيه كننده پيشكسوت تلويزيون در توضيح مطلب فوق،افزود: مجموعه «حكايت ني» نقطه آغازي بود براي اين كه بيش از پيش به متون كهن توجه شود.

وي افزود: به همين منظور، قرار است مجموعه اي را براي گروه سني نوجوان در گروه كودك و نوجوان شبكه اول بسازيم كه 30 درصد آن فضاي امروزي دارد و با پرداختن به گذشته، 70 درصد آن در دوران كهن روايت مي شود. به همين دليل، براي ضبط صحنه هاي مربوط به گذشته، به استوديو گلستان باز خواهيم گشت.

اين تهيه كننده، چندي پيش «حكايت ني» را در قالبي نمايشي و با پرداختن به حكايات مولانا جلال الدين بلخي، به كارگرداني «علي مختارزاده» در 26 قسمت تهيه كرده است.

فخرالدين صديق شريف، ژاله علو، زهرا سعيدي، باقر صحرارودي، انوشيروان ارجمند و گروهي ديگر از بازيگران سينما و تلويزيون، براي به تصوير كشيدن اين حكايات، با اين پروژه همكاري كرده اند.

تاكنون 22 قسمت اين مجموعه از شبكه اول سيما پخش شده است كه با ميانگين هر قسمت 26 دقيقه، توانسته توجه بسياري از مخاطبان را به خود جلب كند.

به گفته اين نويسنده، بسياري از صاحب نظران، اساتيد و دانشجويان رشته هاي ادبيات، فلسفه و... به گونه هاي مختلف، رضايت خود را از تماشاي برنامه فوق به شبكه منتقل كرده اند.

حسن احمدي در اين خصوص، به واكنش مادري اشاره مي كند كه چندان تماشاي برنامه هاي تلويزيوني را پيگيري نمي كند، اما بچه هاي خود را براي آشنايي با مولانا پاي ديدن اين برنامه مي نشاند.

وي ضمن ابراز خرسندي از اين همه توجه، مي گويد:جاي تأسف است كه بچه هاي ما تا اين حد، نسبت به گذشته و فرهنگ خود بي اطلاع هستند.

فعاليت احمدي براي ساخت مجموعه هاي فرهنگي به پشتوانه متون كهن، دنباله دار خواهد بود، چرا كه وي علاوه بر پروژه اي كه در حال مهيا كردن شرايط ساخت آن است، پيشنهاد ديگري نيز براي نگارش و طرح يك مجموعه 39 قسمتي در خصوص «بوستان و گلستان سعدي» از سوي محمد ميركياني، مدير گروه كودك و نوجوان شبكه اول سيما، دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط