چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
كسب توانايي طراحي بازي از سوي معلمان تربيت بدني

كتاب «راهنماي معلم درس تربيت بدني» ويژه پايه دوم ابتدايي به دليل داشتن نقاط مشترك زياد با برنامه درسي ملي تغيير نكرده است اما كارشناسان اين گروه آموزشي با هدف همسويي بيشتر با برنامه درسي ملي جزوه‌اي را طراحي و به اين كتاب ضميمه كرده‌اند. اين جزوه زمينه‌هاي طراحي بازي توسط معلمان را فراهم مي‌‌كند.-

طيبه ارشاد، كارشناس گروه «تربيت بدني» دفتر برنامه‌ريزي و تاليف كتاب‌هاي درسي با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: اين بازي‌ها با هدف وصول اهداف نگرشي درس تربيت بدني پايه دوم ابتدايي طراحي شده‌اند.

وي ادامه داد: اين كارشناسان كوشيده‌اند تا در جزوه مذكور هفده نوع بازي با دو رويكرد «بومي ـ محلي» و «تلفيقي با ساير دروس» طراحي و ارايه كنند. معلمان درس تربيت بدني مي‌توانند بر اساس اين بازي‌ها و با استفاده از خلاقيت‌هاي خود، علاقه‌مندي دانش‌آموزان و اهداف آموزشي اين درس به طراحي بازي‌هاي ديگر بپردازند و آن‌ها را در كلاس درس اجرا كنند.

كارشناس گروه «تربيت بدني» دفتر برنامه‌ريزي و تاليف كتاب‌هاي درسي با اشاره به اين‌كه بازي‌هاي بومي ـ محلي بازي‌هايي‌اند كه برگرفته از فرهنگ، ارزش‌هاي قومي و ملي‌اند و در فرهنگ ايراني ـ اسلامي ريشه دارند، عنوان كرد: با توجه به اين‌كه هر اقليمي بازي ويژه‌اي دارد، كوشيده‌ايم تا در اين جزوه نمونه‌اي از اين بازي‌ها را كه در اغلب استان‌ها عموميت دارند، ارايه كنيم. معلمان مي‌توانند از بازي‌هاي متناسب با فرهنگ محل زندگي خود از آن‌ها استفاده كنند.

ارشاد اظهار كرد: همچنين در اين جزوه سعي كرده‌ايم تا با تلفيق درس تربيت بدني با ساير دروس، زمينه‌هاي تحقق اهداف آموزشي ساير دروس را نيز فراهم كنيم؛ به اين معنا كه دانش‌آموزان مي‌توانند با انجام فعاليت‌هاي جسماني در كلاس‌ درس تربيت بدني به اهداف آموزشي ساير دروس نيز دست يابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط