شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
تدوين سرفصل‌هاي آموزشي حقوق نشر

رييس شوراي حمايت از حقوق تاليف و نشر با اشاره به تدوين سرفصل‌هاي دوره آموزشي حقوق نشر در اين شورا، گفت: با كميسيون آموزش اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران و معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي برگزاري دوره‌هاي آموزشي تعامل و رايزني داشته‌ايم.-

سيدعباس حسيني‌نيك به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: اين دوره‌ها براي ناشران، كتابفروشان و پديدآورندگاني كه با مباحث حقوقي آشنايي ندارند، كاربرد دارد.

وي ادامه داد: رايزني‌هايي‌ شده است تا ناشران و كتابفروشاني كه براي دريافت پروانه كسب و يا تجديد اين پروانه به وزارت ارشاد مراجعه مي‌كنند نيز به اين دوره‌ها ارجاع داده شوند.

حسيني‌نيك با اشاره به گستردگي مباحث حقوقي، اظهار كرد: بسياري از دست‌اندركاران حوزه‌هاي مختلف صنعت نشر با اين مباحث آشنا نيستند و حضور در اين دوره‌ها مي‌تواند براي آنان مفيد باشد.

وي تصريح كرد: بخش عمده سرفصل‌هاي آموزشي اين دوره‌ها با همكاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حال تهيه و تدوين است و پيش‌بيني مي‌شود پس از نمايشگاه كتاب تهران اين دوره‌ها آغاز شود.

به گفته حسيني‌نيك، يكي از رسالت‌هاي اصلي شورا حمايت از حقوق تاليف و نشر برپايي دوره‌هاي آموزشي و اطلاع‌رساني‌هاي حقوقي به اصحاب نشر است تا از بروز مشكلات حقوقي در آينده جلوگيري شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها