دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱
زیبایی‌شناسی شعر حافظ بررسی می‌شود

کانون ادبی میثاق دوشنبه هر هفته میزبان علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی در جلسات مستمر آموزشی و نقد و بررسی ادبی است. بررسی «زیبایی‌شناسی شعر حافظ» عنوان نشست آموزشی این کانون است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5 و فرهنگسرای فردوس، کانون ادبی میثاق هر هفته با حضور علاقه‌مندان به شعر و ادب ایران زمین برنامه‌هایی چون «نقد ادبی»، «تدریس عروض و قافیه»، «حافظ شناسی»، «مثنوی پژوهی»، «سیری در اشعار سهراب»، «زیبایی‌شناسی در شعر»، «گردشگری ادبی-هنری»، «شعر و موسیقی»، «ترانه سرایی» و «معرفی هفتگی آثار هنری» و «شاهنامه‌خوانی» را برگزار می‌کند.

برنامه دوشنبه (15 اسفند)، که از ساعت 17 تا 19 در خانه فرهنگ میثاق برگزار می‌شود، به موضوع «زیبایی‌شناسی در شعر» (بررسی اشعار حافظ) اختصاص دارد.

زیبایی‌شناسی به معنای وسیع كلمه نظریه‌ای است در باب زیبایی، به هر دو معنای جلوه زیبایی یعنی زیبایی طبیعی و زیبایی هنری‌‌ و زیبایی‌شناسی به شكل دقیق، نظریه زیبایی یا به گونه‌ای بسیار وسیع‌تر فلسفه هنر را بیان می‌كند. زیباشناسی در شعر حافظ بدین معنا است، که تمام آرایه‌های ظاهری به دنبال تکمیل معانی باطنی غزل است.

علاقه‌مندان به شرکت در این جلسه می‌توانند عصر امروز (15 اسفند) از ساعت 17 تا 19 در خانه فرهنگ میثاق واقع در فلکه دوم صادقیه، خیابان آیت الله کاشانی، انتهای خیابان مهران حضور یابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط