شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴
«ساراییسم» سیداحمد حسینی بررسی می‌شود

آخرین جلسه سلسله نشست‌های «شعرخوانی و نقد» سرای اهل قلم در سال 1390 به نقد و بررسی مجموعه شعر «ساراییسم» سروده سیداحمد حسینی اختصاص دارد. این نشست سه‌شنبه (16 اسفند) برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آخرین جلسه سلسله نشست‌های «شعرخوانی و نقد» سرای اهل قلم در سال 90 به نقد و بررسی مجموعه شعر «ساراییسم» اختصاص دارد.

در این جلسه علاوه بر شاعر این مجموعه و دبیر جلسه، سیدضیاء‌الدین شفیعی و مهدی رمضانی فرخانی به عنوان منتقد حضور دارند و به بررسی سروده‌های حسینی می‌پردازند.

سیداحمد حسینی متولد 1364 است و فعالیت در عرصه شعر را به صورت جدی از سال 1378 آغاز کرده. پیش‌تر برخی از آثار این شاعر در جشنواره «عصر شعر موعود» و جشنواره «شعر دانشجویی» برگزیده شده‌اند.

نخستین مجموعه شعر او با عنوان «چسبی به نام زخم» توسط موسسه هنر و رسانه اردیبهشت در سال 89 و در قالب غزل منتشر شد. «طهران، خیابان جمهوری» عنوان دومین مجموعه شعر اوست.

مجموعه غزل «ساراییسم» نیز امسال در 88 صفحه از سوی انتشارات فصل پنجم به چاپ رسید. این مجموعه در فضاهای رئال، رئالیسم جادویی و سوررئال، غزل‌های حسینی با مضامین اجتماعی و عاطفی را شامل می‌شود.

سلسله جلسات «شعرخوانی و نقد شعر» سرای اهل قلم در یک هفته به شعرخوانی و یک هفته به نقد مجموعه اشعار منتشر شده اختصاص دارند. تاکنون چهار دوره از این سلسله نشست‌ها در سرای اهل قلم برپا شده است. فریبا یوسفی، دبیر این دوره از نشست‌های «شعرخوانی و نقد» است.

این نشست‌ها با حضور حدود 15 تا 20 نفر از شاعران و علاقه‌مندان عرصه شعر در دو حوزه کلاسیک و شعر نو، سه ‌شنبه هر هفته برگزار می‌شود.

یوسفی، دبیر این جلسه‌ها، در گفت‌وگویی با «ایبنا» درباره برنامه‌ نشست‌ها در سال آینده توضیح داد: سال آینده نشست‌ها طبق همین روال پیش خواهد رفت، البته امیدوارم با اعمال یکسری تغییرات شاهد حضور چشمگیرتر و استقبال بیشتر علاقه‌مندان و به ویژه جوانان باشیم.

وی ادامه داد: کتاب‌های زیادی را برای جلسه‌های نقد و بررسی این نشست‌ها در نظر گرفته‌ام، که در سال آینده به ترتیب بررسی خواهند شد.

نشست «شعرخوانی و نقد شعر» سه‌شنبه (16 اسفند)، از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 18 و 30 دقیقه در سرای اهل قلم، واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره دو برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط