شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰
بررسي «تاريخ تمدن و ملك مهدوي» در سراي اهل قلم

نشست نقد و بررسی كتاب «تاريخ تمدن و ملك مهدوي» نوشته دكتر محمدهادي همايون، فردا (يكشنبه) 14 اسفندماه با حضور منتقدان و نويسنده كتاب، در سرای اهل قلم خانه كتاب برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، در اين جلسه حجت‌الاسلام محمدعلي منصوريان‌دامغاني و دكتر غلامرضا گودرزي به نقد و بررسي كتاب «تاريخ تمدن و ملك مهدوي» مي‌پردازند و خديجه معصومي نيز به عنوان دبير جلسه، در اين نشست حضور خواهد داشت. 

اين اثر، مهدويت و واقعه عاشورا را به عنوان محور كليدي خود برگزيده است و بيان مي‌كند كه از ابتداي خلقت، مهدويت در قلب جريان دعوت پيامبران قرار داشته است. همايون در اين كتاب بر اين باور است كه همان‌طور كه رنسانس محور تحليل تاريخ تمدن معاصر قرار مي‌گيرد، عاشورا نيز از نظر تاريخي مي‌تواند محور تحليل واقعه ظهور باشد.

كتاب «تاريخ تمدن و ملك مهدوي» در پاييز امسال، رتبه سوم جشنواره بين‌المللي پژوهش فرهنگي سال را در بخش فرهنگ، دين و مذهب به خود اختصاص داد. 

اين كتاب با 752 صفحه و به بهاي 145000 ريال، به صورت مشترك توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده است. 

نشست نقد و بررسي كتاب «تاريخ تمدن و ملك مهدوي» فردا يكشنبه، 14 اسفندماه در سرای اهل قلم به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، خیابان فلسطین جنوبی، كوچه خواجه نصیر، شماره 2 از ساعت 16 و 30 دقيقه تا 18 و 30 دقيقه برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط