جمعه ۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۹
کورمک مک کارتی ویراستار شد

کورمک مک کارتی، نویسنده سرشناس آمریکایی ویراستار کتاب نویسندگان دیگر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشرز ویکلی، این رمان نویس برجسته که آثار شناخته شده و تحسین شده ای چون «نصف النهار خون»، «پیرمردان جایی ندارند» و «جاده» است، برای نخستین بار دست به ویراستاری کتاب نویسنده ای دیگر زد.
 
«مرد کوانتوم» زندگینامه ای درباره ریچارد فیمن فیزیکدان که توسط لارنس ام.کراوس نوشته شده و برای نخستین بار در ماه مارس 2011(اسفند پیش) با جلد سخت به بازار آمد، و ماه آینده با جلد شومیز منتشر می شود، نخسیتن کتابی است که کورمک مک کارتی ویراستاری آن را برعهده گرفته است.
به گفته کراوس، مک کارتی این کتاب را بسیار دوست داشت و داوطلبانه ویراستاری آن را برعهده گرفت. در عین حال او با کار مجدد بر این نوشته بسیاری از علایم نوشتاری چون ویرگول و نقطه ویرگول را حذف کرده،چون معتقد است این علایم جایی در ادبیات ندارند. 

کورمک مک کارتی که در سال ۲۰۰۷ برای رمان «جاده» جایزه «پولیتزر ادبی» را از آن خودش کرده و قبل از آن هم سال‌ها پیش در سال ۱۹۹۲ جایزه‌ ملی ادبیات آمریکا را برای رمان «تمام اسبان زیبا» برده، جایزه فاکنر را هم در کارنامه اش دارد. مجله «تایم» رمان «نصف‌النهار خون» را یکی از صد رمان برتر بین سال‌های ۱۹۲۳ تا ۲۰۰۵ می‌داند و نیویورک‌تایمز هم آن را در لیست مشابهی مربوط به بهترین آثار بیست‌وپنج سال گذشته قرار داده است. 

وی ۲۰ ژوئیه‌ سال ۱۹۳۳ در «رد آیلند» آمریکا به‌دنیا آمد و سومین فرزند از شش فرزند خانواده اش بود. او در سال ۱۹۵۱ وارد دانشگاه شد تا در رشته هنر تحصیل کند اما آن‌ را نیمه رها کرد و به نیروی هوایی ارتش آمریکا پیوست و دو سال از این چهار سال خدمت را در آلاسکا گذراند و در رادیو کار کرد. سال ۱۹۵۷ او به دانشگاه بازگشت اما دوباره‌ دانشگاه را نیمه‌کاره رها کرد و این بار نویسندگی را به صورت جدی شروع کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها