سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳
شاخه داوري «داستان انقلاب» به جشنواره غني‌پور اضافه شود

محمدكاظم مزيناني كه براي دومين بار دريافت جايزه كتاب سال شهيد حبيب غني‌پور را تجربه كرده، معتقد است: آثار زيادي از سال گذشته تاكنون در حوزه ادبيات انقلاب منتشر شده و به همين سبب، ظرفيت ادبيات انقلاب بالاتر رفته و به نظرم بهتر است كه جشنواره شهيد غني‌پور، بخش «داستان انقلاب» را به شاخه‌هاي داوري خود اضافه كند.-

 مزيناني، برگزيده يازدهمين جشنواره كتاب سال شهيد غني‌پور در بخش «داستان و رمان بزرگسال» به خاطر رمان «شاه بي شين» در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اظهار كرد: اين اثر به شكست و ناكامي‌هاي محمدرضا پهلوي پرداخته است. قصه از بيماري شاه مخلوع آغاز شده و سپس با نگاهي به گذشته، كودكي تا لحظه مرگ وي را روايت مي‌كند.

وي تاكيد كرد: اين رمان در طول يك سال اخير مورد استقبال مخاطبان، منتقدان و گروه‌هاي فكري مختلف قرار گرفته و به چاپ هشتم رسيده، اما متاسفانه در هيچ‌يك از جشنواره‌هاي كتاب فصل، جلال آل احمد و حتي كتاب سال جمهوري اسلامي ديده نشده است.

اين داستان‌نويس انقلاب،‌ با اشاره به استقلال جشنواره شهيد غني‌پور تاكيد كرد: اين جشنواره، نزديكي بيشتري به جشنواره‌هاي خصوصي و مستقل مردمي دارد. آثار با سعه صدر، ديد عميق و استقلال فكري ديده مي‌شوند و اين حركت مباركي است.

مزيناني در پاسخ به سوال خبرنگار ايبنا درباره دليل منتخب شدن رمان‌هاي انقلاب در بخش داستان و رمان بزرگسال جشنواره شهيد غني‌پور گفت: كتاب‌هاي زيادي از سال گذشته تاكنون در حوزه ادبيات انقلاب منتشر شده و به همين سبب، ظرفيت ادبيات انقلاب بالاتر رفته و به نظرم بهتر است كه جشنواره شهيد غني‌پور، بخش «داستان انقلاب» را به شاخه‌هاي داوري خود اضافه كند.

وي در پايان افزود: انتخاب شدن رمان‌هاي انقلاب در شاخه داستان و رمان بزرگسال جشنواره شهيد غني‌پور، نويد بخش آينده روشن ادبيات انقلاب است. 

پيش از اين، رمان «پاييز در قطار» محمدكاظم مزيناني در ششمين جشنواره كتاب سال شهيد حبيب غني‌پور حائز رتبه شده بود.

برگزيدگان يازدهمين جشنواره كتاب سال شهيد حبيب غني‌پور، عصر ديروز (اول اسفند ماه) در سالن سوره حوزه‌هنري معرفي شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط