سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
مقام معظم رهبري بر جهان‌بینی اسلامی در علوم انساني تاكيد كردند

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با رییس و اعضای شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی بر توجه به جهان‌بینی اسلامی در علوم انسانی تاكيد كردند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، رییس و اعضای شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی پیش از ظهر ديروز (دوشنبه يكم اسفند) براي ارايه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این شورا با رهبر معظم انقلاب ديدار كردند.

در اين ديدار حمیدرضا آیت‌اللهی، رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و رییس شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، گزارشی از فعالیت‌های اخیر این شورا را به استحضار آيت‌الله خامنه‌اي رساند.

وی در این گزارش اجمالی با اشاره به فعالیت‌های پانزده ساله این شورا که در سال‌های اخیر شتاب بيشتري گرفته است، حضور 1500 استاد حوزه علوم انسانی مرتبط با این شورا از سراسر کشور را زمینه‌ساز ایجاد شبکه‌ای فعال از استادان علوم انسانی دانست که باعث تمرکززدایی در مباحث علوم انسانی کشور شده است.

آيت‌اللهي همچنین به نقد و بررسی 300 كتاب دانشگاهی علوم انسانی و 100 نظریه جهانی در این حوزه اشاره كرد و گفت: انتشار 19 مجله علمی در حوزه‌های مختلف علوم انسانی و برگزاری دومین کنگره ملی علوم انسانی در دی ماه سال جاری، برخي ديگر از فعاليت‌هاي شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها محسوب مي‌شوند.

وي در ادامه اين ديدار ابراز اميدواري كرد كه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و همچنين شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها بتوانند گامی هرچند کوچک در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبري در حوزه علوم انسانی کشور بردارند. 

آیت‌‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب نیز پس از استماع این گزارش، ضمن تشکر از اقدامات انجام شده و تاکید بر استمرار این فعالیت‌ها و انجام اقدامات اساسی دیگر، تاكيد كردند كه بحث جهان‌بینی اسلامی در علوم انسانی باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها