چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰
انتشار همزمان دو شماره «كتاب ماه علوم اجتماعي» در يك مجلد

شماره‌ چهل و ششم و شماره چهل و هفتم ماهنامه «كتاب ماه علوم اجتماعي» در يك مجلد منتشر شد. جنبش‌هاي اسلامي معاصر و علم ديني، موضوع برخي از مطالب اين نشريه است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين نشريه به نقد و بررسي كتاب‌هاي حوزه علوم اجتماعي اختصاص دارد و مي‌كوشد از طريق بحث و بررسي رابطه متقابل كتاب و جامعه، چشم‌انداز گسترده‌تري را از مسايل مربوط به كتاب‌هاي علوم اجتماعي ترسيم كند.

«بحران معرفت‌شناسي تجدد و علم بومي يا غيرتاريخي: معضله جمع متناقضين» عنوان و موضوع سخن ماه اين نشريه است كه نگارش آن را حسين كچويان را انجام داده است.

اين ماهنامه شش بخش دارد و علم ديني، موضوع پرونده ماه اين نشريه است. بايسته‌هاي علم ديني، ماهيت و غايت علوم انساني اسلامي، گامي به سوي علم ديني، معنا، امكان و راهكارهاي تحقق علم ديني، برخي از مطالب اين بخشند.

در بخش پژواك، موضوعاتي مانند فلسفه علوم اجتماعي، جنبش‌هاي اسلامي معاصر و بنيادهاي اجتماعي وقوع انقلاب اسلامي در نظريه علامه مطهري بررسي شده‌اند.

فراسوي مرزها و جهان اسلام بخش‌هايي از ماهنامه «كتاب ماه فلسفه»اند كه در اين شماره از نشريه، موضوعاتي مانند انسان‌شناسي آسيايي و نسبت زنان مسلمان و حجاب را دست‌مايه بررسي‌هاي خود قرار داده‌اند.

دو مقاله به قلم شهاب اسفندياري و سعيد روحاني‌نژاد در بخش مقالات اين نشريه منتشر شده‌اند. اين مقاله‌ها به ترتيب به موضوعات نوشتن به زبان علمي زمان و پژوهش اقدام‌محور مي‌پردازند. نوح منوري نيز نگارش بخشي از مقاله دوم را عهده‌دار بود.

در بخش تازه‌هاي اين نشريه، گزارش كوتاهي درباره هجدهمين دوره جايزه كتاب فصل ارايه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط