پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۵
ناهماهنگي‌هاي نمايشگاه پكو نتيجه بي‌توجي به تجربيات پيشين بود

رييس اتحاديه چاپخانه‌داران قم كه به عنوان تنها تشكل‌ صنفي در دومين نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي كشورهاي عضو اكو (پكو) حضور داشت، درباره چرايي برخي ناهماهنگي‌ها در پكو 2012 گفت: برگزاركنندگان نمايشگاه امسال بايد با مسوولان و برگزاركنندگان نمايشگاه دوره قبل تعامل و همكاري بيشتري برقرار مي‌كردند./

جهانگير رضايي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: اگر همكاري‌هاي اين دو گروه با يكديگر بيشتر مي‌شد، قطعا بسياري از نواقص و مشكلات موجود در پكو 2012 برطرف مي‌شدند.

وي افزود: استفاده از تجربه و اطلاعات برگزاركنندگان دور نخست نمايشگاه بسيار ارزشمند بود و بايد با استفاده از اين نظرات، زيرساخت‌هاي نمايشگاه امسال تقويت مي‌شدند.

رضايي با بيان اين‌كه استفاده از نظرات پيشكسوتان در اتاق فكر يا كميته هماهنگي نمايشگاه پكو ضروري بود، اظهار كرد:‌ برگزاري اين نمايشگاه يكي از ضروريات صنعت چاپ و نشر كشور است و بايد براي برپايي آن به عنوان آبروي خانواده صنعت چاپ تمهيدات ويژه‌اي انديشيده شوند.

وي تصريح كرد: اگر قرار است سومين نمايشگاه پكو نيز در ايران برگزار شود بايد از الان به فكر برنامه‌ريزي براي آن بود و از تصميم‌هاي شتاب‌زده در اين ميان جلوگيري كرد.

به گفته رضايي، استفاده از نظرات تشكل‌هاي صنفي در برپايي نمايشگاه نيز ضرورتي است كه نبايد از آن غافل شد، زيرا تجربه افراد پيشكسوت در اين تشكل‌ها مي‌تواند راهكار خوبي براي اجراي بهتر امور باشد.

وي تصريح كرد:‌ از سوي ديگر تشكل‌هاي صنفي نيز بايد پررنگ‌تر در نمايشگاه حضور مي‌يافتند زيرا پكو محل خوب و فرصت مناسبي براي تبادل تجربيات و انديشه‌ها در صنعت چاپ بود.

رييس اتحاديه چاپخانه‌داران قم همچنين درباره زمان برگزاري نمايشگاه پكو گفت: با توجه به اين‌كه در آستانه دهه فجر قرار داشتيم بسياري از مسوولان و سازما‌ن‌ها درگير برنامه‌هاي خود بودند و فرصتي براي حضور در نمايشگاه نداشتند.

وي ادامه داد: از سوي ديگر ترافيك كاري بهمن ماه نيز فرصت حضور پررنگ چاپخانه‌داران را در پكو گرفته بود و اگر مهر يا آبان ماه زمان نمايشگاه آتي باشد، قطعا با توفيقات بيشتري در كارها روبرو خواهيم بود.

دومين نمايشگاه بين‌المللي چاپ و بسته‌بندي كشورهاي عضو اكو(پكو) از 19 تا 22 بهمن در محل دايمي نمايشگاه‌هاي مشهد برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها