چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹
انتشار رمان‌هاي برگزيده جشنواره داستان انقلاب در قطع جيبي

سه رمان «شاه بی‌شین»، «تالار پذیرایی پایتخت» و «گلسنگ» در قطع جيبي منتشر شدند. اين آثار از كتاب‌هاي برگزيده جشنواره داستان انقلاب و پرفروش ترين كتاب‌هاي انتشارات سوره مهرند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، انتشارات سوره مهر با هدف حمل راحت و آسان‌خوانی كتاب‌ها اين آثار را در قطع جیبی منتشر مي‌كند. پيش از اين دو رمان «شباویز» و «شب و قلندر» نوشته منیژه آرمین در این قطع منتشر و اكنون رمان «شاه بی‌شین»، «گلسنگ» و «تالار پذیرایی پایتخت» در قطع جیبی و با طرح جلد متفاوت منتشر شدند.

این سه رمان جزو برگزیده‌های چند دوره گذشته جشنواره داستان انقلاب و رمان‌های پرفروش سوره مهرند که در این میان «شاه بی‌شین» به چاپ ششم، «تالار پذیرایی پایتخت» به چاپ سوم و «گلسنگ» به چاپ دوم رسیده است.

«شاه بی‌شین» نوشته محمدکاظم مزینانی رمانی بر اساس زندگی محمدرضا پهلوی و دارای نگاهی نو به زندگی اوست. قصه این رمان از بیماری شاه مخلوع آغاز شده و سپس با نگاهی به گذشته، از کودکی تا لحظه مرگش را از زبان وی روایت مي‌كند. در واقع این رمان به تمام حسرت‌های شاه مخلوع نسبت به زندگی‌، همسر، گذر زمان و بلندپروازی‌هایش و شکست و ناکامی‌هایش اشاره دارد.

رمان «تالار پذیرایی پایتخت» نوشته محمدعلی گودینی هم جلد اول از یک سه‌گانه است. داستان این کتاب به جریان های روابط ارباب و رعیتی و انقلاب رعیت علیه ارباب اشاره پرداخته است. این رمان پیش از این در جوایز ادبی همچون جلال، کتاب سال، جایزه کتاب فصل و جایزه شهید حبیب غنی‌پور به عنوان اثر تقدیری معرفی شده است.

همچنین رمان «گل‌سنگ» نوشته سیدهاشم حسینی است که به بررسی وقایع سال‌های پایانی حکومت پهلوی و آغاز انقلاب اسلامی اختصاص دارد. داستان این کتاب حکایت مأموریت سری اعضای ساواک برای یافتن شخص رابطی است که اعلامیه‌های امام خمینی(ره) را در بین کسبه بازار توزیع می‌کند.

این سه رمان که تولید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری‌اند، با تغییر جلد و ویراستاری متفاوت در قطع جیبی توسط سوره مهر منتشر شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها