شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰
هجدهمين نمايشگاه كتاب مراكش در راه است

اين هفته نمايشگاه سالانه بين‌المللي كتاب مراكش در كازابلانكا از 9 تا 19 فوريه (20 تا 30بهمن) با برنامه‌اي مملو از گفت‌وگو و سخنراني به طور رسمي آغاز مي‌شود.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از خبرگزاري مراكش، كتابخواني توسط نويسندگان، ديدار با نويسندگان مراكشي، برپايي كنسرت‌هاي تلفيقي موسيقي و ادبيات و ارایه تصنيف‌هاي زنده‌اي از اشعار كلاسيكي چون ديوان باب البحر (مجموعه‌اي از آثار پنجاه شاعر عرب) از برنامه‌هاي ويژه نمايشگاه كتاب كازابلانكاي 2012 هستند.

وزارت فرهنگ پادشاهي مراكش برگزاركننده نمايشگاه كتاب كازابلانكا نيز از كارشناسان صنعت نشر دعوت كرده تا در برنامه‌هايي تخصصي مسایل پرچالشي چون فرهنگ كتابخواني، ادبيات كودك و فناوري‌هاي روز در صنعت چاپ و نشر را به بحث بگذارند.

نمايشگاه كازابلانكا به عنوان جايگاهي براي مبادلات فرهنگي و عرضه متقابل آثار فرانسوي ناشران مراكشي و فرانسوي به شمار مي‌رود. سطح رو به رشد همكاري ناشران مراكشي و فرانسوي كفه ترازوي صادرات محصولات فرهنگي اين كشور به خصوص در حوزه كتاب را سال به سال سنگين‌تر كرده است.

همچنين چندين ميزگرد فرهنگي در بخش كتاب و به طور خاص ادبيات امروز با همكاري نمايندگي‌هاي فرهنگي كشورهاي اروپايي در مراكش و شوراي مراكشي‌هاي خارجي در نمايشگاه ده‌ روزه كتاب برگزار مي‌شوند.

در پايان نمايشگاه نيز جوايز كتاب نمايشگاه سالانه كازابلانكا به آثاري برگزيده از سال 2011 تعلق مي‌گيرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها