یکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
صدا و سيما به سراغ «شادي و رسانه» رفت

چاپ نخست کتاب «شادي و رسانه» نوشته مجيد خبازي از سوي مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما منتشر و روانه بازار نشر شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران‌(ايبنا)، در اثر حاضر، سعي شده تا با مروري بر مباني و اصول شادي و نشاط از منظر ديني و علمي، آسيب‌هايي را كه بر اين موضوع در جامعه و رسانه ملي مترتبند، بيان مي‌كند و راه‌كارهايي را براي دستگاه‌‌هاي حاكميتي و مردمي، به ويژه رسانه ملي براي توسعه شادي و نشاط در جامعه برمي‌شمارد.

به اعتقاد نويسنده، «پژوهشگراني كه درصدد مطالعه موضوع‌هايي مانند شادي و نشاط هستند و از نظر روان‌شناختي يا جامعه‌شناختي به مطالعه آن همت مي‌گمارند و مي‌كوشند مباني نظري اين موضوع‌ها را بيان كنند، همواره در درجه نخست اهميت  قرار دارند. كساني نيز كه در گسترش و توسعه فضاي شادي و نشاط در جامعه تلاش مي‌كنند و در گرايش انسان مدرن امروزي، به شادي‌هاي پايدار و اصيل روي مي‌آورند، اهميت ويژه‌اي دارند. در اين ميان، بسته به شرايط امروزي، رسانه‌اي همچون تلويزيون مي‌تواند بزرگ‌‌ترين و فراگيرترين دستگاه تبليغ و ترويج فرهنگي و مذهبي كشور و موثرترين رسانه در شكل‌گيري فرهنگ عمومي باشد. پس بسيار مهم به نظر مي‌رسد كه با تدبير و مطالعه لازم، اين رسانه بتواند برخي عناصر فرهنگي مطلوب و مفاهيمي را كه براي ارتقا و تكامل افراد و اجتماع موثر است، با تركيبي از هنرهاي رسانه‌اي، در ميان توده مردم و خواص مطرح كند تا اين‌گونه مفاهيم و عناصر، در فرهنگ فردي، خانوادگي و اجتماعي نهادينه شود.»

كتاب حاضر در هفت فصل، نقش رسانه ملي در شادي و نشاط جامعه را بررسي كرده است. «كليات؛ حدود شرعي، عقلي و عرفي شادي و نشاط؛ فوايد شادي و نشاط؛ عوامل شادي آفرين؛ آسيب‌شناسي شادي و نشاط؛ نقش نهادهاي اجتماعي و فرهنگي در توسعه شادي و نشاط و شادي و رسانه ملي» عناوين فصول هفتگانه اين اثرند.

چاپ نخست کتاب «شادي و رسانه» با شمارگان 1500 نسخه، 259 صفحه و به بهای 45000 ریال راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها