جمعه ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰
کتابخانه های محبوب بنگلور

با تغییر در سبک و شیوه زندگی افراد و درگیری ها و مشغله های روزمره،آنها دوست دارند تا در زمان های کوتاهی که از آن با نام اوقات فراغت یاد می کنند در محیط های دلپذیر و آرامبخشی باشند. کسانی نیز اهل مطالعه هستند و در اوقات فراغت کتاب می خوانند و دوست دارند تا محیط های آرام و در عین حال لذتبخشی را تجربه کنند._

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا):با تغییر در سبک و شیوه زندگی افراد و درگیری ها و مشغله های روزمره،آنها دوست دارند تا در زمان های کوتاهی که از آن با نام اوقات فراغت یاد می کنند در محیط های دلپذیر و آرامبخشی باشند. کسانی نیز اهل مطالعه هستند و در اوقات فراغت کتاب می خوانند و دوست دارند تا محیط های آرام و در عین حال لذتبخشی را تجربه کنند.

بنگلور برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و با توجه به نیازهای افراد، تعدادی کتابخانه های عمومی و خصوصی را به وجود آورده است که از آنها به عنوان مرکزی برای مطالعه و فعالیت های تفریحی استفاده می شود.

از عمر این کتابخانه ها چندین دهه می گذرد و علاوه بر اينكه تمام آنها دارای استاندارد هستند،مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب ها،روزنامه ها و مجله های فکاهی مصور هند و کشورهای دیگر را هم در خود جای داده اند كه در ادامه به مهمترين آنها اشاره مي شود.

کتابخانه مرکزی: این کتابخانه تحت قوانین کتابخانه عمومی کارناتاکا است که کتاب های باارزش و نایاب زيادي را در خود جای داده است . در این کتابخانه کتاب های قدیمی فراواني وجود دارد و مجموعه ای غنی از کتابهای مرجع را در خود جای داده و در تمام موضوعات کتاب دارد. کتابخانه مذكور جزو پر مخاطب ترین کتابخانه های بنگلور است.

کتابخانه ادبيات : این کتابخانه با بیش از 45 هزار کتاب دانش جهان را در خود جای داده است. کتاب های این کتابخانه در زمینه های ادبی ، هنری،علمی و فرهنگی است. این کتابخانه به مرکز کتابهای قدیمی به ویژه در زمینه ادبیات شهرت پیدا کرده است.
همچنین این مرکز مجموعه ای پهناور از تاریخ جهان، ادبیات، شعر، فلسفه، زندگینامه ها،داستان ها،عرفان و خداشناسی را در خود جای داده است. در کنار اینها این کتابخانه دارای مجموعه غنی از کتابهای دانشگاهی است.

کتابخانه مجلس بریتانیا :کتابخانه مجلس بریتانیا با مجموعه عظیمی از کتاب ها دروازه ای به دنیای فراغت است. در این مرکز افراد می توانند آن لاین به اطلاعات دسترسی پیدا کنند.
این کتابخانه بیش از 38 هزار کتاب را در خود جای داده است و افراد می توانند هر زمان که دوست دارند به این کتاب ها دسترسی داشته باشند . در این مرکز افرادی که می خواهند خلاقیت های شخصی شان را نشان دهند یا زبان انگلیسی بیاموزند یا آن را گسترش دهند افرادی هستند که از آنها امتحان گرفته مي شود یا با شیوه های آموزشی اروپایی به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک می کنند.
نویسنده: استاف جان، منبع : بنگالور نیوز، مترجم: مرجان آقبلاغی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها