چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰
«مباني بيوفيزيك حركت انسان» فارسي شد

كتاب «مباني بيوفيزيك حركت انسان» براي دانشجويان تربيت‌بدني از سوي نشر علوم ورزش(حتمي) به زودي وارد بازار نشر مي‌شود.-

حسين شيرواني، يكي از مترجمان كتاب «مباني بيوفيزيك حركت انسان» در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، بيان كرد: اين نوشتار در برگيرنده موضوعات گوناگون علوم ورزشي مانند فيزولوژي، استخوان‌ها و مفاصل، انقباضات، عضلات اسكلتي، قوانين بيومكانيك و قوانين فيزيكي است كه منجر به حركت مي‌شوند. اين اثر مي‌كوشد با تبيين مباحث رشد و تكامل، موضوع به ظاهر ساده اما عميق و كاربردي «راه رفتن» را واكاوي كند.

كتاب «مباني بيوفيزيك حركت انسان» اثر مشترك «بروس ابرنثي» و «استفاني جي. هانراهان» به سفارش پژوهشكده تربيت ‌بدني و با همكاري فريبا آقايي، سعيده شادمهري، سيد محي‌الدين بهاري، حسين شيرواني و هما رفيعي به فارسي ترجمه شده و آماده چاپ  شده است. ويراستاري علمي اين اثر را هم دكتر حيدر صادقي انجام داده است. 

عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهر ري افزود: اين كتاب براي نخستين‌بار به‌طور كامل به مباني زيست‌حركتي؛ از پايه تا پيشرفته براي دانشجويان كارشناسي با گرايش بيومكانيك مي‌پردازد. البته كتابي هم از دكتر چوبينه با شباهت‌هايي از لحاظ محتوا وجود دارد كه مطالب آن براي دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد و دكترا با گرايش بيومكانيك مناسب است.
 
وي ادامه داد: از ويژگي‌هاي كتاب«مباني بيوفيزيك حركت انسان» مي‌توان به زبان ساده و قابل فهم بودن محتواي كتاب و جدا شدن سرفصل‌هاي گرايش بيومكانيك از ساير گرايش‌هاي تربيت ‌بدني و علوم ورزشي اشاره كرد. پيش‌بيني مي‌كنم اين نوشتار بهمن ماه از سوي نشر علوم ورزشي(نشر حتمي) روانه بازار كتاب مي‌‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط