سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۸
نگهداري از كتاب «خوشنويسي اسلامي» در كتابخانه و موزه ملي ملك

كتاب «خوشنويسي اسلامي»، اثر شيلا بلر، كتابي به زبان انگليسي در كتابخانه و موزه ملي ملك است كه در اختيار علاقه‌مندان به تاريخ هنر اسلامي قرار گرفته است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومي موسسه كتابخانه و موزه ملي ملك، نام شيلا بلر(Sheila S.Blair) براي دوستداران و پژوهشگران مطالعات اسلامي، به ويژه در حوزه هنر اسلامي بسيار آشنا است، به ويژه اين‌كه امروزه آثاري از وي حتي به زبان فارسي در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

كتاب «خوشنويسي اسلامي»، اثر شيلا بلر جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران در حوزه مطالعات اسلامي را از آن خود كرده است. اين كتاب در 6 بخش و سيزده فصل تلاش در ارايه توصيفي دقيق از خوشنويسي در حوزه فرهنگ اسلام دارد.

کتاب «خوشنويسي اسلامي» (Islamic Calligraphy) را مي‌توان مهم‌ترين و مفصل‌ترين کتابي دانست که تاکنون درباره تاريخ و جنبه‌هاي مختلف اين هنر نوشته شده است. اين کتاب از سوي انتشارات دانشگاه ادينبورگ اسكاتلند (Edinburgh) در سال 2008 ميلادي در 681 صفحه (مصور، رنگي) منتشر شده است.

در باب اهميت اين كتاب، نشريه بررسي كتاب كاليفرنيا نوشته است كه اين كتاب كليدي اساسي در درك و شناخت تاريخ هنر و تمدن اسلام است.

نسخه‌اي از اين كتاب به تازگي توسط كتابخانه ملي ملك تهيه شده و در اختيار پژوهشگران و علاقه‌مندان اين حوزه قرار گرفته است. دوستداران مي‌توانند براي بهره‌گيري از اين كتاب به خيابان امام خميني(ره)، سر در باغ ملي مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها