چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۶
روزنامه‌نگار معروف مصری «دوران حسنی مبارك» را نوشت

روزنامه «الشروق» مصر از روز يكشنبه آينده 15 ژانويه (25 دی) فصل‌هايی از كتاب جديد روزنامه‌نگار معروف مصری «محمد حسنين هيكل» را منتشر می‌كند و سپس نسخه كامل اين كتاب را در اختيار علاقه مندان قرار می‌دهد.-

به گزارش خبرگزاری كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روزنامه الشروق، اين كتاب با عنوان «مبارك و دوران او؛ از ترور انور سادات تا ميدان التحرير» به همه دوران زندگی حسنی مبارك نمی‌پردازد بلكه فقط فراز‌هایی از دوران حكومت وی را در طول سی سال گذشته، كه از عجيب‌ترين سال‌ها در تاريخ جديد مصر است، بازگو می‌كند. 

محمد حسنين هيكل در مقدمه اين كتاب می‌گويد رابطه او و مبارك رابطه‌ای محدود و نه چندان صميمانه بود و حتی در بسياری اوقات به رابطه‌ای خشك و وخيم تبديل می‌شد. عليرغم آن، اين روزنامه‌نگار مصری از زمان ترور انور سادات و حتی قبل از آن همواره پيگير رفتار و سياست‌های حسنی مبارك بود و در سال‌‌های اخير هم بحث موروثی كردن حكومت در مصر و شكست اين طرح مبارك را دنبال كرده است. 

هيكل در اين كتاب جديد بسياری از حوادث مصر را برملا می‌كند و پرده از رازهاي آن برمی‌دارد. او از نخستين ديدار خود با مبارك، كه بيش از شش ساعت به طول انجاميد تا آخرين تماس تلفنی با وی، كه بعد از آن ارتباطش با مبارك به طور كامل قطع شد، سخن گفته است.

اين روزنامه‌نگار مصری در اين كتاب، اسناد مصری و خارجی بسياری را از اين دوره منتشر می‌كند.

روزنامه «الشروق» مصر، مطالب اين كتاب‌ را در مدت چهار هفته منتشر می‌كند و پس از آن اين كتاب در قالب مجموعه‌ای دوبخشی منتشر می‌شود. بخش اول «مبارك و دوران او؛ از ترور انور سادات تا ميدان التحرير» و بخش دوم «مسير ژانويه 2011 و آنچه در مصر و برای آن رخ داد» نام دارند.

محمد حسنين هيكل، روزنامه‌نگار 88 ساله مصری معتقد است «ثبت رخدادها، به نوبه خود وسيله‌ای برای درك مرحله‌ای از تاريخ مصر است؛ مرحله‌ای كه هنوز در ما زنده است و ما هنوز در آن زندگی می‌كنيم».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها