سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۱
«زهرا زواريان» با «كالسكه‌ی عروس» می‌آيد

«كالسكه‌ي عروس» و «عروس خانه» كتاب‌هاي آماده‌ي انتشار «زهرا زواريان» هستد. او در اين كتاب‌ها نوجوانان را با زندگي دو بانوي بزرگوار اسلام يعني نرجس خاتون(ع) و فاطمه بنت اسد(ع) آشنا مي‌كند.

ايبنا نوجوان: «زهرا زواريان» يكي از نويسندگان كتاب‌هاي كودكان و نوجوانان است و تا كنون آثاري مانند «دامني از جنس آب»، «او آسماني بود»، «بهشته‌ي من» و «نزديك‌تر بيا احمد(ص)» را نوشته و منتشر كرده است.

او در گفت‌و‌گويي با ايبنا نوجوان درباره‌ي كتاب‌هاي  تازه‌ي خود گفت: «يكي از كتاب‌هايم كه قرار است انتشارات مدرسه آن را منتشر كند، «كالسكه‌ي عروس» نام دارد. در اين كتاب به زندگي نرجس خاتون(ع)، مادر امام زمان(عج) پرداخته‌ام.»

به گفته‌ي زواريان، در اين كتاب دختري به نام «مليكا» براي يافتن معناي اسمش با نرجس خاتون يا مليكا كه مادر امام زمان(عج) است آشنا مي‌شود و به اين ترتيب مخاطب، با داستان شگفت‌انگيز زندگي اين بانوي بزرگوار آشنايي پيدا مي‌كند.

اين نويسنده، پيش از اين هم كتاب «خاتون عشق» را با موضوع زندگي مادر امام زمان(عج) نوشته بود كه البته مخاطبان آن بزرگ‌سالان هستند. 

زواريان در كتاب ديگري با نام «عروس‌ خانه» به زندگي «فاطمه بنت اسد(ع)» مادر امام علي(ع) پرداخته است. 

اين كتاب هم مانند «كالسكه‌ي عروس» توسط انتشارات مدرسه منتشر مي‌شود و مخاطبان آن نوجوانان هستند.

«زهرا زواريان» متولد سال 1341 و کارشناس ارشد رشته‌ی فلسفه‌ی غرب است.
او که مدتی هم به عنوان دبیر تعلیمات دینی در دوره‌های راهنمایی و دبیرستان تدريس مي‌كرده است. او از سال 1367 و با ورود به کلاس‌های داستان‌نویسی، به طور حرفه‌ای وارد حوزه‌ی نویسندگی شد.
نخستین کتاب این نویسنده که در سال 1369 به چاپ رسیده، «نجوای حریر» نام دارد. این کتاب، مجموعه داستان‌های منتشر شده‌ی او در مجله‌ی «رشد جوان» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها