یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶
روايت فتح «برونسي به روايت همسر شهيد» را منتشر مي‌كند

«برونسي به روايت همسر شهيد» كتابي ديگر از مجموعه «نيمه پنهان» است كه به قلم مهدیه داوودی از سوي انتشارات روايت فتح منتشر خواهد شد.-

داوودی در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: «برونسي به روايت همسر شهيد» روايتي ساده از زبان «معصومه سبك‌خيز» همسر شهيد را دربر دارد.

وي افزود: تمامي اين گفته‌ها مستند است و با وجود اختيار راوي براي دخيل كردن احساسات خود، متن آن را همان‌گونه كه وي بيان كرده در كتاب آورده‌ام. 

داوودی ادامه داد: نگارش كتاب «برونسي به روايت همسر شهيد» در سال 1385 به پايان رسيد اما با تغييرات مديريتي در انتشارات روايت‌ فتح، با 5 سال تاخير براي چاپ آماده شده است.

وي ويژگي كتاب را آشكار شدن زوايه‌اي جديد از زندگي شهيد برونسي عنوان كرد و گفت: نحوه رفتار اين شهيد با همسر و فرزندانش و روشي كه آن‌ها براي زندگي در پيش گرفتند از نكات قابل توجه در كتاب است. زيرا مخاطب به طور غير مستقيم با ايمان و عمل اين شهيد آشنا مي‌شود. 

داوودی افزود: «برونسي به روايت همسر شهيد» پس از كتاب «خاك‌هاي نرم كوشك»، نگاهي متفاوت به زندگي اين شهيد دارد.

عبدالحسين برونسي سال ۱۳۲۱ در روستای «گلبوی کدکن» از توابع تربت حیدریه به دنيا آمد. وي فرمانده تيپ جوادالائمه(ع) از استان‌هاي خراسان بود كه 23 اسفندماه سال 1363 در شرق دجله، در عمليات بدر به شهادت رسيد. پيكر شهيد برونسي بعد از 27 سال پيدا و در مشهد به خاك سپرده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها