دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸
تقابل عقل و احساس با «سگ‌های سياه» به ايران رسيد

«سگ‌های سیاه» اثر ایان مک‌یوئن با ترجمه امیرحسین مهدی‌زاده منتشر شد. در اين اثر نويسنده برای نشان دادن تقابل عقل و احساس، از روابط درهم شكسته زوجی جوان بهره می‌گيرد.-

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، نویسنده در رمان «سگ‌های سیاه» از تقابل احساسات و عقل سخن می‌گوید و بازتاب آن را در روابط از هم گسیخته یک زوج نشان می‌دهد. تفاوت‌های عقیدتی و روحی، این دو شخصیت را از هم جدا كرده اما این جدایی هیچ گاه سبب نمی‌شود عشق آن‌ها از بین برود. 

مک‌یوئن در داستانش این سوال را در ذهن مخاطب به وجود می‌آورد كه انسان‌ها در مقابل بدی چگونه واكنش نشان می‌دهند. گاهی این بدی در موقعیت‌های پیش روی شخصیت‌ها و زمانی در انسان‌های اطراف و همچنین درون خود شخص بروز می‌كند. در این داستان با موضوعات مختلفی روبه‌رو هستیم؛ از روابط عاشقانه و البته در هم شكسته شخصیت‌ها گرفته تا تلاش برای رسیدن به حقیقت و تجربه فروپاشی هر آن‌چه در گذشته ساخته شده است. 

ماجراهای داستان در اروپا و بعد از جنگ جهانی دوم روی می‌دهد و تا اواخر دهه هشتاد میلادی نیز ادامه می‌یابد. دو شخصیت آرمانگرای این داستان به حزب كمونیست می‌پیوندند ولی دیری نمی‌پاید كه زن تمامی وعده‌های این حزب را دروغی محض می‌پندارد و داستان این‌گونه رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد. 

در بخشی از توضیح این كتاب آمده است: «زن در مواجهه با دو سگ تنومند و وحشی، موجوداتی شرور و تشنه خون، نماد مجسم بروز وحشی‌گری‌های بی‌منطقی كه در سرتاسر تاریخ رخ داده و استعاره فراگیری برای حضور همواره شر در جهان به شمار می‌رود، شهودی را تجربه می‌كند كه راه و امكان بازگشت را به او نشان می‌دهد.»

مهدی‌زاده پیش از این بیش از 10 اثر از مجموعه «نیكولا كوچولو» نوشته سامپه و گوسینی را به فارسی ترجمه كرده است. 

«سگ‌های سیاه» نوشته ایان مک‌یوئن با ترجمه امیرحسین مهدی‌زاده در 183 صفحه و به بهای سه هزار و 800 تومان از سوی نشر «نی» منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها