شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰
«دور نهايي» ترجمه شد

«زينب رضايي» ترجمه‌ي جلد پنجم مجموعه‌ي «رد پا» را به تازگي تمام كرده است. در اين كتاب هم مانند ديگر عناوين مجموعه، كاراگاه نوجوان «لوك هاردينگ» شخصيت اصلي داستان است./

ايبنا نوجوان: «رد پا» نام مجموعه‌اي از «مالكوم رز» نويسنده‌ي انگليسي است كه شخصيت اصلي آن كارآگاه نوجوان و باهوشي به نام «لوك هاردينگ» است.

از اين مجموعه تا به حال كتاب‌هاي «پاپوش»، «مرگ»، «گم‌شده» و «گناه» با ترجمه‌ي «زينب رضايي» منتشر شده است.

او كه مدتي پيش از ترجمه‌ي جلدهاي پنجم و ششم «رد پا» خبر داده بود در اين باره گفت: «به تازگي ترجمه‌ي جلد پنجم مجموعه را با نام «دور نهايي» تمام كرده‌ام كه اميدوارم به زودي منتشر شود. در اين كتاب هم مانند عناوين قبلي، «لوك هاردينگ» بايد يك پرونده‌ي پيچيده‌ را حل كند.»

اين مترجم درباره‌ي داستان «دور نهايي» از مجموعه‌ي «رد پا» توضيح داد: «ماجراي اين كتاب زماني اتفاق مي‌افتد كه قرار است در يكي از شهرهاي انگلستان مسابقات ورزشي برگزار شود و به همين دليل مسوولان شهر مشغول بازسازي و آماده كردن شهر براي ميزباني اين مسابقات‌اند. در همين زمان اتفاقات و خراب‌كاري‌هايي در شهر اتفاق مي‌افتد كه ظاهراً ارتباطي با هم ندارند اما مسوولان شهر نگران خراب‌كاري‌هاي بزرگ‌تر و بيشتري هستند. به همين دليل از «لوك هاردينگ» كه متخصص حل پرونده‌هاي پيچيده است مي‌خواهند تا مشكل را حل كند.» 


براي فهميدن اين‌كه آيا «لوك هاردينگ» و دستيار رباتش «مالك» در حل اين پرونده موفق مي‌شوند يا نه، چيزي است كه مي‌توان بعد از انتشار «دور نهايي» آن را فهميد. 

زينب رضايي قرار است به زودي ترجمه‌ي جلد ششم مجموعه با نام «برادر خوني» را شروع كند.

مجموعه‌ي «رد پا» اثر «مالكوم رز» نويسنده‌ي انگليسي است. او كه شيمي‌دان و استاد دانشگاه هم هست در سال 1953 متولد شده و نوشتن براي نوجوانان را هم‌زمان با تحصيل در دوره‌ي دكتراي خود آغاز ‌كرده است.
كتاب‌هاي اين نويسنده حاوي نكات علمي بسياري اند و همين باعث جذابيت كتاب‌هايش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها