دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴

کتاب در آخرین هفته سال 2011 میلادی، پرطرفدارترین هدیه برای سال نو میلادی بود و حدود 33 درصد کل هدایای شب عید میلادی را تشکیل می داد. در این میان استقبال بسیار از رمان «صد ساله ای که از پنجره صعود کرد و ناپدید شد» سبب شد تا این کتاب در آخرین جدول رده بندی سال 2011 میلادی مکان نخست را در اختیار بگیرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اشپیگل، رمان «100 ساله ای که از پنجره بالا آمد و ناپدید شد» به قلم «یوناس یوناسون» سوئدی با جشن تولد «آلن کارلسون» آغاز می شود. او در آستانه 100 سالگي است و سرانجام دلیلی برای جشن گرفتن در شهر وجود دارد. اما درست زمانی که شهردار و رسانه های محلی خود را برای این رویداد بزرگ آماده می‌کنند، این مرد صد ساله نقشه ای کاملا متفاوت در سر می‌پروراند؛ نقشه ای که طی آن وی به سادگی ناپدید می شود و ... 

«یوناس یوناسون» متولد 1962 است. وی پس از اتمام تحصیلاتش در «گوته بورگ» به عنوان روزنامه نگار در نشریات مختلفی کار کرد. او بعدها شرکت مطبوعاتی شخصی را با عنوان «مدین کانسولتینگ» تاسیس کرد و سرانجام پس از 20 سال کار مطبوعاتی همه اموال خود را فروخت و به کانتون «تسین» سوییس نقل مکان کرد. این رمان نخستین رمان این نویسنده سوئدی است که بلافاصله در سراسر اروپا منتشر و به یک اثر پرفروش بین المللی مبدل شد. «یوناسون» در حال نوشتن دومین رمانش است.

اما در این جدول پس از این رمان چهارمین جلد از داستان های «اراگون» با عنوان «میراث قدرت» به قلم «کریستوفر پائولینی» در مکان دوم قرار گرفت. در جلد چهارم از این سری نوجوانانه یک نبرد ترسناک در «آلاگاسیا» درمی‌گیرد. همه مردم متحد می‌شوند و به جنگ علیه «گالباتوریکس» حاکم بی رحم برمی‌خیزند. 

سومین رمان این هفته «گورستان پراگ» اومبرتو اکو بود. این رمان در مورد یک ایتالیایی به نام «سیمونه سیمونینی» است که در پاریس زندگی می کند و از نزدیک شاهد ماجرايی ناخوشایند است. داستان بر سر یک سند نظامی سری است که احتمالا یک سروان یهودی آن را به سفارت آلمان فروخته است. «اکو» استاد رمان های تاریخی در  کتاب تازه خود به روایت داستان قرن 19 میلادی می پردازد. 

مکان چهارم در اختیار «در زمان روشنایی رو به کاهش» به قلم «اویگن روگه» بود. این رمان تقدیر شده داستان یک خانواده آلمانی است که از مکزیکو به سیبری و از سیبری به جمهوری تازه تاسیس آلمان دمکراتیک سفر می‌کنند. نویسنده در این رمان چشم‌اندازي گسترده را ایجاد کرده که در آن هم از لحاظ انسانی و هم از جنبه کمدی یک داستان به عنوان تاریخچه یک خانواده قابل درک می شود. 

رمان «در این گرما حداقل خنکی وجود ندارد» پنجمین رمان پرفروش هفته بود. «دورا هلت» نویسنده نام آشنای آلمانی در این رمان داستان زنی را روایت می کند که در آستانه پنجاهمین سال تولدش قرار دارد و ناچار است همراه اعضای فامیل و همکاران همسرش جشنی را در مکانی خرده بورژوایانه برگزار کند. ولی «دوریس» 49 ساله صلاح خود را در این می بیند که از این جشن بگریزد و در عوض در آخر هفته در کنار همکلاسی های قدیمی مدرسه‌اش وقت بگذراند. 

«رابرت هریس» با رمان «ترس» ششمین نویسنده پرفروش هفته بود. «الکس هوفمان» قهرمان این رمان برای عموم مردم یک فرد ناشناس است ولی برای محافل ديگر، او یک اسطوره زنده و یک دانشمند رویایی است که نرم‌افزاری را اختراع کرده که در بورس‌های دنیا سودهایی میلیاردی به دست می‌آورد. 

هفتمین رمان این جدول رمان «آن سو چمن بسیار سبزتر است» نوشته «کرستین گی یر» است. کتی و فلیکس با یکدیگر خوشبخت هستند ولی پس از 5 سال دچار روزمرگی می‌شوند و در احساسشان نسبت به یکدیگر دچار تردید می‌شوند که این امر سرآغاز ماجراهایی تازه است. 

مکان هشتم را نیز رمان «لحظه ای برای زندگی» به قلم «سیسیلا آرن» در اختیار دارد. این رمان در مورد رویدادهایی است که در زندگی قهرمان این داستان به نام لوسی سیلچستر رخ می دهد. 

دو مکان انتهایی این جدول نیز در اختیار رمان های «صوتک» نهمین جلد از سری رمان های کمیسر «هری هوله» به قلم «جو نسبو» نویسنده نروژی و «رستگاری» اثر «جوسی آدلر اولسن» نویسنده دانمارکی است. رستگاری» جلد سوم از مجموعه کمیسر «کارل مورک» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها