جمعه ۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶

همزمان با هشتاد و پنجمین سال تولد گونتر گراس نویسنده شهیر آلمانی برنده نوبل، در اکتبر سال 2012 (مهر آینده) «خانه گونتر گراس» در شهر گوتینگن آلمان افتتاح می شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، «گرهارد اشتایدل» ناشر آثار این نویسنده در شهر گوتینگن یک بنای تاریخی حفاظت شده متعلق به قرن 14 میلادی را خربداری کرده و قصد دارد آن را با صرف هزینه هنگفتی بازسازی کند. قرار است این بنا پس از نوسازی و مرمت به عنوان «گونتر گراس هاوس» به کار بپردازد. به این منظور نسخه هایی از تمام آثار این نویسنده در سراسر جهان، در این مرکز گردآوری می شود. 

«گونتر گراس هاوس» که در تاریخ 16 اکتبر 2012 (24 مهر 1391) در هشتاد و پنجمین سال تولد این نویسنده برجسته افتتاح خواهد شد، همچنین برای انجام امور تحقیقاتی و آموزشی فعالیت می کند. این مرکز در نوع خود در آلمان دومین است و پیشتر چنین مرکزی در شهر لوبک احداث شده بود.

علاوه بر این قرار است تا سال 2020 در بخش قدیمی شهر گوتینگن و در حوالی بنگاه چاپ و نشر اشتایدل یک مکان هنری ساخته شود. «گرهارد اشتایدل» مالک یک مجموعه هنری گسترده است که در میان آن آثار مجسمه سازی گونتر گراس نیز موجود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها