دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۲
«پروفسور زالزالك» با دست پر برمی‌گردد!

«پروفسور زالزالك»، نوه‌ي نوجوانش «مانا»، آقاي «تجربه‌كار» و «هامون» اعضاي گروهي هستند كه براي تحقيق درباره نقش‌هاي باستاني ديواره‌ي يك غار راهي سفري مي‌شوند و اطرافيان را از بازگشت‌شان نااميد مي‌كنند اما «پروفسور» با دست پر بازمي‌گردد.

ايبنا نوجوان: «بازگشت پروفسور زالزالك» نوشته‌ي «جمال‌الدين اكرمي» يكي از كتاب‌هايي است كه كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در قالب طرح «رمان نوجوان امروز» منتشر كرده است.

اين كتاب تمام ويژگي‌هايي را دارد كه يك اثر را براي خواننده‌ي نوجوان جذاب مي‌كند. يكي از اين ويژگي‌ها، وجود قهرمان نوجواني است كه هم‌پاي بزرگ‌ترها پيش مي‌رود و حتي گاهي اوقات از آن‌ها جلو مي‌افتد و در زمان‌هاي كليدي عكس‌العمل‌هاي خوبي نشان مي‌دهد.

داستان كتاب پر از هيجان است و آنقدر اتفاق جور و واجور در در داستان هست  كه دلتان نمي‌آيد كتاب را زمين بگذاريد. داستان با اختراع جالب توجه «پروفسور زالزالك» آغاز مي‌شود؛ پدربزرگ «مانا»، قهرمان نوجوان داستان كه پس از سال‌ها تحقيق توانسته دستگاهي براي تعيين سن اشياي باستاني اختراع كند اما مشكلات از زماني آغاز مي‌شود كه ثبت اختراع پروفسور به دليل نقشه‌هاي دشمنانش انجام نمي‌شود.

ماجراي داستان با شكست ظاهري پروفسور پايان نمي‌پذيرد و اتفاقات تازه‌اي گروه تحقيقي او را وارد دنيايي عجيب و باورنكردني مي‌كند؛ دنيايي كه شايد هر نوجواني آرزو داشته باشد سفر به آن را تجربه كند. اين بخش از داستان را از نگاه قهرمانان اثر بخوانيد:
مانا همان‌طور كه مثل ديگر افراد گروه از كنار دهانه‌ي غار به افراد دور آتش چشم دوخته بود، زمزمه كرد: «خداي من، آدم‌خورها!» هامون دوربين عكاسي‌اش را به سمت آن‌ها گرفت اما پروفسور با لبه‌ي دست، آن‌را كنار زد. زبانش كه از تعجب قفل شده بود، به سختي به حركت درآمد و همراهانش چيزي شنيدند كه تا چند لحظه، معناي واقعي آن‌را درك نكردند.
- انسان‌هاي نخستين. اين‌ها انسان‌هاي نخستين هستند!

«بازگشت پروفسور زالزالك» را انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با شمارگان 15 هزار نسخه و به قيمت 2500 تومان روانه‌ي بازار كتاب كرده است.
«جمال‌الدين اكرمي»، نويسنده‌ي اين كتاب، سال 1336 در شهر سمنان به دنيا آمد. او تا كنون چند مجموعه شعر، رمان و كتاب پژوهشي در حوزه‌ي ادبيات كودك و نوجوان نوشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها