یکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸
«هرماه، يك كتاب» نقد و بررسي مي‌شود

نشست‌هاي بررسي كتاب ‌با عنوان «هر ماه، يك كتاب» در موسسه فرهنگي جمشيد جاماسيان برگزار و هر ماه يك كتاب تاريخي با حضور نويسنده كتاب، منتقدان و تاريخ‌پژوهان نقد و بررسي مي‌شود.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، نشست‌هاي نقد و بررسي كتاب‌هاي تاريخي با همياري هفته‌نامه‌ امُرداد و موسسه فرهنگي و هنري جمشيد جاماسيان برگزار مي‌شود و در اين نشست‌هاي نقد از نويسندگان كتاب‌ها دعوت مي‌شود تا درباره درون‌مايه‌ هر كتاب بيشتر سخن بگويند.

بابك سلامتي، هماهنگ‌كننده نشست‌هاي كتاب به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) گفت: كتاب تنها ابزاري است كه نشان دهنده فرزانگي و فرهيختگي است و هيچ‌گونه جايگزيني نمي‌توان براي آن در نظر گرفت. به همين دليل نشست‌هاي «هر ماه، يك كتاب» با آرمان بالا بردن سطح مطالعه‌ برگزار مي‌شود و قرار است با معرفي يك كتاب در هر ماه و تشويق مردم به خواندن آن برپا شود.

وي افزود: با توجه به درگيري‌هايي كه هر روزه گريبانگير انسان‌هاست اغلب اوقات كتاب فراموش مي‌شود. نشست‌هاي «هر ماه، يك كتاب» برگزار مي‌شود تا دوباره با كتاب آشتي كنيم و دانايي و آموختن را نيز در كودكانمان پرورش دهيم.

وي افزود: پيش از اين كتاب‌هاي تاريخي «داستان بهرام چوبين» نوشته كريستين سن با برگردان منيژه احدزادگان، «زرتشتيان» نوشته كتايون مزداپور از سري كتاب‌هاي «از ايران چه مي‌دانم؟»، «فرمان كوروش بزرگ» نوشته عبدالمجيد ارفعي بررسي و معرفي شده است.

سلامتي به كتاب‌هايي كه در ماه‌هاي آينده معرفي و بررسي مي‌شود، اشاره كرد و گفت: كتاب «تاريخ اساطيري ايران» نوشته عسگر بهرامي، «بازي‌هاي ايراني» نوشته علي بلوك‌باشي از سري كتاب‌هاي «از ايران چه مي‌دانم؟»، «جهان فروري» نوشته بهرام فره‌وشي نيز در ماه‌هاي آينده معرفي و بررسي مي‌شوند.

وي به كتابي كه در آستانه نوروز 91 بررسي مي‌شود، اشاره كرد و گفت: كتاب «از نوروز تا نوروز» نوشته كوروش نيكنام در آستانه نوروز 91 معرفي مي‌شود. اين كتاب كه از سوي سازمان فرهنگي انتشاراتي فروهر و همياري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چاپ شده، چندين بار بازچاپ و در آستانه نوروز در اختيار گردشگران، علاقه‌مندان و دوستداران ايران قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها