چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰
«آرتميس» شرارت را كنار گذاشت!

جلد هفتم مجموعه‌ي «آرتميس فاول»‌ منتشر شد. در اين كتاب كه «آرتميس فاول و عقده‌ي آتلانتيس» نام دارد، آرتميس شرور، دل‌رحم شده و نمي‌تواند با روبات‌هاي ويران‌گر بجنگد!

ايبنا نوجوان: در بيش‌تر كتاب‌ها، شخصيت‌هاي مثبت و خوب قهرمانان اصلي هستند اما در مجموعه‌ي «آرتميس فاول» با يك نوجوان تبهكار نابغه روبه‌رو هستيم. 

«آرتميس فاول» به‌راحتي تست‌هاي روان‌كاوي را فريب مي‌دهد و با هوش‌ترين پزشكان را ديوانه مي‌كند و گيج و منگ به تيمارستان‌هاي خودشان مي‌فرستد! با اين همه هيچ‌كس نمي‌داند كه چرا اين نوجوان باهوش، نبوغ خود را صرف كارهاي جنايت‌كارانه مي‌كند. البته بعضي‌ها مي‌گويند به اين دليل است كه خانواده‌ي او نسل اندر نسل تبهكار بوده‌اند، بعضي‌ها هم گمان مي‌كنند اين پسر يك مشكل رواني دارد!

آرتميس كه هميشه در جنگ و جدال است و البته هوش زيادي بهره‌مند هم دارد، در يك خانواده‌ي اشرافي به دنيا آمده است. اما وقتي در كودكي پدر قاچاقچي خود را از دست مي‌دهد، ثروت‌شان به شدت كم مي‌شود. آرتميس براي اين‌كه دوباره ثروت را به خانواده برگرداند به عجيب‌ترين كار دنيا دست مي‌زند.
او با گروگان گرفتن یک افسر پلیس پری‌ها، یک تُن طلا از پری‌ها می‌خواهد. جن‌ها از ترس انسان‌ها در این کتاب در قعر زمین زندگی می‌کنند و فقط برای تقویت قوای جادویی‌شان به زمین می‌آیند. تنها جايی که آن‌ها می‌توانند جادوی‌شان را تقویت کنند پارک «دیزنی لند» است، جایی که جن‌ها و پری‌های مصنوعی زیاد است. البته گروگان‌گیری او ممكن است تمام دنیا را درگیر جنگ كند.

اين نوجوان 12 ساله، تا كنون در شش جلد از مجموعه‌اي كه هم‌نام خودش هم هست حضور داشته كه همگي را «شيدا رنجبر» ترجمه و «انتشارات افق» منتشر كرده است.
«آرتميس فاول و گروگان‌گيري»، «آرتميس فاول و ماجراي شمال»، «آرتميس فاول و رمز ابدي»، «آرتميس فاول و انتقام اُپال»، «آرتميس فاول و مهاجران گم‌شده»، «آرتميس فاول و معماي زمان» شش عنوان نخست اين مجموعه‌اند.
جلد هفتم هم به‌تازگي و با نام «آرتميس فاول و عقده‌ي آتلانتيس» منتشر شده است.

برخلاف همه‌ي عناوين مجموعه، آرتميس در «عقده‌ي آتلانتيس» ديگر شرور نيست و تغيير پيدا كرده ‌است. البته او هنوز از بعضي جهات مانند قبل نابغه است اما انگار سايه‌اي روي ذهنش افتاده است. او قبلاً چيزهايي را مي‌ديد كه بقيه نمي‌ديدند اما حالا چيزهايي را مي‌بيند كه اصلاً وجود ندارند! 

درگيري با جن و پري‌ها و جادو به شدت ذهنش را مشغول كرده و حالا كه روبات‌هاي ويرانگر به شهر زيرآبي آتلانتيس و جن و پري‌هايش حمله كرده‌اند، آرتميس فاولِ شرور، خوب و دل‌رحم شده و نمي‌تواند با آن‌ها بجنگد! او حتي یک ماشین برای کمک به زمین که روز به روز گرم می شود هم اختراع کرده است که آن را به اجنه نشان می‌دهد!
از سوي ديگر جن‌ها به كمك آرتميس نياز دارند. سروان «هالي شورت» باز هم از آرتميس درخواست كمك مي‌كند اما اين نوجوان ديگر نمي‌تواند به آن‌ها كمك كند. آیا در پایان هالی شورت مجبور می شود کسی را که خود انسانیت را به او یاد داده ، دوباره شیطانی کند ؟
اين سوالي است كه بايد در «آرتميس فاول و عقده‌ي آتلانتيس» دنبال جوابش گشت.

«اُ.این کالفر» نويسنده‌ي ايرلندي اين مجموعه نگارش آن را از سال 2001 آغاز كرده است. از اين مجموعه تا سال 2008 ميلادي، 18 ميليون نسخه فروش رفته است و توانسته برنده‌ي 5 جايزه‌ي بين‌المللي نيز باشد.
مجموعه‌ي «آرتميس فاول» يك سايت هم دارد كه هم شخصيت‌هاي اصلي در آن معرفي شده و هم مي‌توان از بازي‌رايانه‌اي كه براساس داستان مجموعه ساخته شده است استفاده كرد.
معرفي نويسنده‌‌ي اثر و كتاب‌هايش بخش ديگر اين سايت را تشكيل مي‌دهد.

«آرتميس فاول و عقده‌ي آتلانتيس» به‌تازگي توسط انتشارات افق در 546 صفحه و با قيمت 8500 تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها