یکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹
دست دلالان كتاب دانشگاهي كوتاه شد

مديرمسوول انتشارات «كيان رايانه»، ناشر كتاب‌هاي علوم رايانه با بيان اينكه جلوگيري از فروش كتاب ناشران مختلف در غرفه‌ها موجب ايجاد تعامل در نمايشگاه، مي‌شود، گفت: امسال ناشران ملزم به فروش كتاب خود يا نمايندگي ناشران ديگر بودند و اين موضوع موجب شد دست دلالان كتاب دانشگاهي از اين بازار كوتاه شود._

عليرضا تجملي با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) گفت: اين امكان موجب شده بود ناشراني كه كتاب‌هايي با عناوين گسترده داشتند با فراغ بال و آسودگي بيشتري كتاب‌هاي خود را بفروشند.

وي ادامه داد: از سوي ديگر، نبود اين قانون در سال‌هاي گذشته موجب شده بود گاهي يك كتاب در 20 يا 30 غرفه نمايشگاه به چشم بخورد و بازديدكننده از اين تكرار گيج و سردرگم شود.

تجملي با اشاره به تمهيدات مسوولان و برگزاركنندگان نمايشگاه در چيدمان‌ غرفه‌ها گفت: خوشبختانه فروشندگان غرفه‌ها و غرفه‌بندي امسال به عهده مجري برگزاري نمايشگاه بود و اين موضوع سبب شده بود كه در وقت و هزينه بسياري از شركت‌كنندگان صرفه‌جويي شود.

وي تصريح كرد: يكي از دغدغه‌هاي ما در نمايشگاه‌هاي مختلف، چيدمان غرفه و متعلقات آن است كه خوشبختانه امسال براي نخستين‌بار در اين زمينه مشكلي نداشتيم و تنها دغدغه ما تهيه كسري كتاب‌هاي قفسه‌ها است.

تجملي در بخش ديگر سخنان خود به متراژ محدود فضاي نمايشگاهي بوستان گفت‌وگو اشاره كرد و يادآور شد: اين موضوع موجب شده بود كه بسياري از ناشران براي ارايه و نمايش كتاب‌هاي خود با مشكل  روبرو شوند.

به گفته وي، تبليغات محيطي در سطح شهر تهران نيز يكي ديگر از اقداماتي است كه بايد از سوي مسوولان برگزاري نمايشگاه جدي گرفته شود تا مخاطبان استقبال بهتر و مناسب‌تري از اين نمايشگاه داشته باشند.

چهارمين نمایشگاه کتاب دانشگاهی كه از 25 آبان آغاز شده تا دوشنبه 30 آبان هر روز از ساعت 9 تا 18 در بوستان گفت‌وگو تهران برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها