پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۷
هفته كتاب، جشن كتاب ايران است

ريیس چهارمین دوره نمایشگاه سالانه کتاب دانشگاهی با بيان اين‌كه هفته کتاب، جشن کتاب ایران است، گفت: جامعه ناشران دانشگاهی سعی کرده است در این جشن سهمي داشته و با برگزاری نمایشگاه کتاب دانشگاهي سهم خود را در عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمينه توسعه کتاب و کتابخوانی ادا کند.-

علی اکبر تورانیان به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: کتاب بهترین سرمایه توسعه علمی و اقتصادی هر كشوري است و ما نیز بايد این یادگار ماندگار را در بین مردم ترویج كنيم.

وي ادامه داد: این نمایشگاه اکنون در تقویم سالانه مردم، همین‌طور ناشران جا افتاده است، تاكنون کتابخانه‌ها استقبال خوبی از این نمایشگاه داشته‌اند و براي حضور در نمايشگاه اعلام آمادگي كرده‌اند.

تورانيان با بيان اين كه ناشران تلاش مي‌كنند در روزهای باقیمانده تا نمایشگاه آخرین کتاب های خود را براي عرضه در نمايشگاه منتشر كنند، افزود: بيش از 350 ناشر دانشگاهي فعال، جديدترين و به روزترين كتاب‌هاي خود را به جامعه دانشگاهي عرضه مي​كنند.

وي با اشاره به اهداف برگزاري اين نمايشگاه، اظهار كرد: هر سال سعی كرده‌ايم نمايشگاه نسبت به سال گذشته سطح بهتری داشته باشد و براي ارتقاي نمایشگاه گام‌هاي بسياري برداشته‌ایم، امسال نيز با استفاده از تجربه‌ سال‌های گذشته توانستیم نسبت به شیوه‌های سنتی تغییراتی ایجاد و سطح آن را حرفه ای‌تر كنيم.

تورانيان با بيان اين‌كه شیوه برگزاری نمايشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است، يادآور شد: امسال عرضه کتاب به شکل قفسه‌ای است و استقرار کتاب در این قفسه‌ها به گونه‌اي است که دید بهتری به علاقه‌مندان مي‌دهد. همچنين ناشران موظف شده‌اند فقط کتاب‌های خودشان را ارايه دهند، مگر این‌که از ناشری نمایندگی داشته باشند که در نمایشگاه حضور ندارد.

ريیس چهارمین دوره نمایشگاه کتاب دانشگاهی با بيان اين كه در این نمایشگاه از شیوه شابک برای فروش کتاب استفاده شده است، يادآور شد: با توجه به اینکه شابک‌ها در رايانه‌ها ثبت شده‌اند، با استفاده از کد شابک فروش انجام می‌شود.

تورانيان تنها هدف برگزاري اين نمايشگاه را فروش کتاب ندانست و گفت: ناشران با استفاده از این فرصت می‌توانند سطح کیفی خود را با استفاده از نیازسنجی و پی بردن به خلاءهای موجود ارتقا بخشند.

وي از تجهیز کتابخانه‌ها با کمک معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان يكي ديگر از كاركردهاي مثبت اين نمايشگاه نام برد و افزود: معاونت فرهنگي همیشه در اجرای چنین برنامه‌هایی یار، همراه و حامی ناشران دانشگاهی بوده‌ است به همين دليل تخفیف ویژه 50 درصدي می‌تواند فرصت خوبی برای کتابخانه‌ها باشد تا کتاب‌های مورد نیازشان را تامین كنند.

به گفته وي، در این نمایشگاه دانشجويان و استادان نیز كتاب‌هاي خود را با تخفیف ویژه 30 درصد خريداري مي‌كنند كه از این مقدار نیمی سهم یارانه دولتی و نیمی دیگر از محل تخفیف ناشران است.

تورانيان با بيان اينكه نمایشگاه‌هایی که در اين ابعاد برگزار می‌شوند بايد براي عموم نيز برنامه داشته باشند، يادآور شد: در فروش آزاد نیز برای عموم مردم 20 درصد تخفیف ویژه نمایشگاه داريم تا کتاب دوستان بتوانند کتاب‌های مورد علاقه خود را تامین كنند.

وي درباره ديگر امکانات رفاهی نمايشگاه توضيح داد: خریداران خریدهای خود را با چرخ دستی جابجا خواهند کرد و ‌تمام کتاب‌های خریداری شده با سیستم بست‌ بندی خودکار به حالت آکبند به خریدار سپرده می‌شود .

تورانيان با بيان اين كه در سطح نمايشگاه دستگاه‌های خودپرداز پيش‌بيني شده است، يادآور شد: يكي از ويژگي‌هاي مجتمع نمايشگاهي بوستان گفت‌وگو بهره‌مندي از امكان پارك ماشين در فضايي وسيع است كه موجب مي‌شود خريداران با مشكل پاركينگ مواجه نباشند.

چهارمین دوره نمایشگاه سالانه کتاب دانشگاهی از 25 تا 30 آبان در محل دايمي نمایشگاه‌های شهرداری تهران واقع در بوستان گفت‌وگو از ساعت 9 تا 18 برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها