شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶
68 عنوان كتاب تاريخ و جغرافيا منتشر شد

ناشران ايراني، 23 تا 27 مهر، 68 عنوان كتاب در حوزه تاريخ و جغرافيا منتشر كرده‌اند كه 58 عنوان آن تاليفي‌ و 10 عنوان ترجمه‌اند. در اين هفته كتاب «تاريخ مجموعه مسجد الاقصی» به چاپ دوم رسيد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، از ميان 68 عنوان كتاب منتشر شده در حوزه تاريخ و جغرافيا، 48 عنوان چاپ نخست و بقيه تجديد چاپند.

سهم ناشران شهرستاني از كتاب‌هاي منتشر شده در هفته اخير (23 تا 27 مهر)، 14 عنوان كتاب تاريخ و جغرافياست و 54 عنوان كتاب را ناشران تهراني روانه بازار نشر كرده‌اند.

متوسط شمارگان اين كتاب‌ها 2249 نسخه و متوسط صفحات آن 309 صفحه است.

«ايرانگردي»، «ايل خورشيد»، «تا آمدن آريايي‌ها: پويشي در هويت خويش»، «تاريخ تحولات ايران‌شناسي: پژوهشي در تاريخ فرهنگ ايران»، «تاريخ مجموعه مسجد الاقصي»،‌ «تاريخ جهان اسلام از قرن هفتم تا دهم هجري»، «تاريخ و تمدن ايران: قبل و بعد از اسلام»، «تاريخ و جغرافياي تاريخي گيلان غرب»، «چشم‌اندازي بر عشاير استان مركزي»، «حاكمان ايران»، «خاطرات جرج بوش»، «درباب اوقاف صفوي» از جمله كتاب‌هاي تاريخ و جغرافيا در هفته گذشته بودند.

كتاب «تاريخ مجموعه مسجد الاقصی» اثر محمدهاشم موسی‌غوشه با ترجمه سيدشهرام فرهانيان و هودسا عاطفی از جمله كتاب‌های با ارزشمند در زمينه تاريخ قدس است كه مورخ و نويسنده فلسطينی آن، تمامی آثار اسلامی موجود در اين خطه را معرفی كرده است.

وی در اين اثر با بيان مساحت حدود 14  هكتاری اين مجموعه مذهبی، اطلاعات دقيقی را درباره اين مسجد مسقف، قبه الصخره، مصلای مروانی، بركه‌ها، چاه‌ها، گنبدها،‌ درها و ساير ويژگی‌های اين مسجد به همراه 250 تصوير و نقشه ارايه مي‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها