سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۸
دهمین شماره از کتاب‏نامه رشد، ويژه هنرستاني‌ها

دهمین کتاب‏نامه رشد، ويژه رشته‌هاي فنی و حرفه‏ای و کاردانش، هفته نخست آبان‌ماه منتشر خواهد شد. اين كتابنامه مشخصات 141 عنوان کتاب مناسب آموزشی چاپ نخست سال 1389 و یک سال قبل را در برمي‌گيرد._

محمدحسين معتمدراد، كارشناس كتاب‌هاي آموزشي طرح «سامان‌بخشي كتاب‌هاي آموزشي» در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با بيان اين خبر اظهار كرد: كتاب‌هايي كه در اين كتابنامه به عنوان كتاب‌هاي مناسب معرفي شده‌اند، از ميان 480 عنوان كتاب ارسال شده به دبيرخانه دفتر انتشارات كمك آموزشي انتخاب شده‌اند.
 
وي با بيان اين كه اين كتاب‌ها بر اساس رويكرد جديد آموزش و پرورش، محتواي كتاب‌هاي درسي و معيارهاي برنامه درسي رشته‌هاي فني ـ حرفه‌اي و كاردانش ارزيابي و انتخاب شده‌اند افزود: فعاليت، كمك‌درسي و دانش‌افزايي، از جمله محورهاي اصلي گزينش كتاب‌هاي فني ـ حرفه‌اي و كاردانش به شمار مي‌آيند.

كارشناس كتاب‌هاي متوسطه عنوان كرد: در اين كتابنانه علاوه بر عنوان، تصویر روی جلد كتاب و مشخصات شناسنامه‏ای هر کتاب، چکیده‏ای از محتوای آن برای مخاطبان ارايه شده است. همچنين این کتاب‏نامه‏ها از نمایه‏های متعددی برخوردارند که یافتن کتاب مورد نظر مخاطبان را تسهيل می‏کند، نمایه‏هایی مانند عنوان، موضوع، ناشر، پدیدآورنده، پایه تحصیلی و شاخه مرتبط و کلیدواژه‏ها. 

معتمدراد ادامه داد: این کتاب‏نامه‏ با شمارگان 13000نسخه منتشر خواهد شد و در اختیار تمام هنرستان‏ها و آموزشکده‏های فنی کشور قرار می‏گیرد تا برای تجهیز کتاب‏خانه‏های آموزشگاهی خود از آن استفاده كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط