شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۸
انتخاب هجده كتاب برگزيده و شايسته قدرداني

دبیر اجرایی پنجمین دوره جایزه گام اول از انتخاب هجده عنوان کتاب برگزیده و شایسته قدرداني در این دوره از اين جايزه خبر داد و گفت: از میان این منتخبان شانزده کتاب برگزیده و دو کتاب به عنوان شایسته تقدیر شناخته شدند._

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) آیین پایانی پنجمین دوره جایزه کتاب گام اول،‌ روزهاي هشتم و نهم آبان سال جاري، با حضور بهمن دری، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، علی شجاعی‌صایین، مدیر عامل موسسه خانه کتاب و جواد محقق، دبیر علمی این جایزه در سنندج برگزار می‌شود.
 
به گفته سمیه قاصدی، دبیر اجرایی این جایزه، در این دوره هجده عنوان کتاب به عنوان برگزیده و شایسته قدرداني انتخاب شده‌اند که از میان این منتخبان شانزده کتاب برگزیده و دو کتاب شایسته تقدیرند. 

او افزود: شانزده اثر از این آثار کشوری و دو اثر از استان‌ها معرفی شده‌اند. 

وی درباره موضوع‌ کتاب‌های برگزیده پنجمین دوره جایزه گام اول گفت: در حوزه کتاب کودک و نوجوان چهار کتاب برگزیده و یک کتاب شایسته تقدیر انتخاب شد. همچنین از ميان کتاب‌هایی با موضوع اخلاق، عرفان و زندگی‌نامه بزرگان، دو کتاب برگزیده و یک کتاب شایسته تقدیر انتخاب شدند. در بخش علوم روایی و قرآنی هم این دوره از جشنواره چهار برگزیده داشت.
 
قاصدی درباره برگزیدگان حوزه شعر و داستان گفت: در حوزه شعر معاصر و کلاسیک نيز در مجموع سه برگزیده معرفي شدند. در داستان بلند هم دو اثر به طور مشترک و در داستان کوتاه نيز یک اثر برگزيده شد.

قاصدي همچنين از حضور غلامرضا منتظری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در این مراسم برای امضای تفاهم‌نامه ششمین دوره جایزه گام اول که در گرگان برگزار می‌شود خبر داد. 

به گفته دبیر اجرایی جایزه گام اول، احمد نادی، حبیب یوسف‌نژاد، سپیده خلیلی و جمشید ‌نژاداول، داوري پنجمين دوره جايزه گام اول را بر عهده داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها