شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۷
فيلم اقتباسي «باد و مه» به «آسيا پاسفيك» مي‌رود

مديرعامل موسسه فرهنگي ـ هنري شاهد از راه‌يابي فيلم اقتباسي «باد و مه» به جشنواره‌هاي فيلم «آسيا پاسفيك»، «ونكور» و «فيلم اسلامي روسيه» خبر داد. اين فيلم بر اساس كتاب «تابستان و غاز سفید» و با موضوع دفاع‌مقدس ساخته شده است.-

ناصر دهقاني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) و با اعلام اين خبر اظهار كرد: فيلم «باد و مه» به كارگرداني محمدعلي طالبي كه سال گذشته، جايزه بخش جنبي جشنواره بين‌المللي فيلم برلين را كسب كرده بود، به چندين جشنواره فيلم معتبر ديگر هم دعوت شده است.

وي با اشاره به ساخت اين فيلم بر اساس كتاب «تابستان و غاز سفید» نوشته م‍ژگ‍ان‌ ش‍ی‍خ‍ی‌ گفت: حق اقتباس اين كتاب، براي توليد فيلم «باد و مه» خريداري و با محوريت دفاع‌مقدس و ويژه گروه سني كودكان ساخته شد.

مديرعامل موسسه فرهنگي ـ هنري شاهد ادامه داد: فيلم «باد و مه» كه بر حقوق كودكان در جنگ تاكيد دارد، كانديداي بهترين فيلم در جشنواره آسيا پاسفيك شده است. اين جشنواره كه اسكار آسيايي نيز ناميده مي‌شود، ماه آينده در استراليا برگزار خواهد شد.

دهقاني تاكيد كرد: همچنين از جشنواره‌هاي فيلم «اشتوتگارت» و «فيلم اسلامي روسيه» نيز براي فيلم «باد و مه» دعوت‌نامه ارسال شده است. این فیلم با حمايت موسسه فرهنگي ـ هنري شاهد توليد شده و ماجراي زندگي خانواده‌اي شمالي را به تصوير مي‌كشد كه به خاطر شغل پدر به جنوب كشور مهاجرت مي‌كنند و اين سفر، همزمان با آغاز جنگ‌تحميلي عراق علیه ایران صورت مي‌گيرد. 

مادر خانواده در بمباران به شهادت مي‌رسد و بچه‌ها به شمال برمي‌گردند و پدر براي مبارزه با دشمن، به جبهه مي‌رود. اين فيلم، ماجراي مراقبت كودكان اين خانواده از يك غاز سفيد زخمي و حوادث زندگي آنان را به نمايش مي‌گذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها