جمعه ۲۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۰

کتاب «زنان در 60 دقیقه می فهمند» جایزه عجیب و غریب ترین عنوان کتاب سال 2011 آلمان را از آن خود کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، «لوتسیا براون» ، «بودو موسک» و «اکارت هیرشهاوزن» اعضای هیات داوران این جایزه در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت این کتاب را که نوشته «آنگلا ترونی» و منتشر شده در انتشارات «تیله» است به عنوان برنده این جایزه معرفی کردند.
 
هیات داوران در توضیح انتخاب این کتاب عنوان کرد: چیزی که در عنوان این کتاب و روی جلد آن عجیب به نظر می رسد این جملات است: این کتاب را یک زن نوشته است. و یا : آیا این یک نام مستعار برای «ماریو بارس» است؟

نکته حایز اهمیت آن است که داوران برنده این جایزه را بدون درنظر گرفتن محتوای کتاب و تنها با درنظر گرفتن عنوان اثر انتخاب می کنند. 

جایزه عجیب ترین عنوان کتاب امسال برای چهارمین بار از سوی مجله بخش کتاب «یوخ بارکت» با همکاری انتشارات «بلومزبری» برلین و «بن شوت» نویسنده انگلیسی اثر پرفروش «زامل زوریوم» اهدا شد. 

کتاب «زنان در 60 دقیقه می فهمند» در مورد درک شدن زنان ، عدم درک آن ها ازسوی مردان و مشکلات مربوط به این موضوع است. از جمله نکاتی که نویسنده این کتاب بدان توجه داشته خصوصیت بارز زن ها مبنی بر احساساتی بودن آن هاست. 

«آنگلا تونی» متولد 1970 در «اوفن باخ آم ماین» و تحصیلکرده رشته های زبان و ادبیات ایتالیایی، زبان و ادبیات انگلیسی و زبانشناسی است. او علاوه بر نگارش چند کتاب غیرداستانی موفق، به کار ترجمه نیز اشتغال دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها