پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۴
يك ميهمانی ويژه با «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»

نوجوانان 11 تا 15 ساله‌ي منطقه‌ي شش تهران، با «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، میهمان خانه‌ي فرهنگ گل‌ها می‌شوند.

ايبنا نوجوان: مدیر خانه‌ي فرهنگ گل‌ها، با اعلام این خبر گفت: اين خانه‌ي فرهنگ با مشارکت بنیاد استاد مهدي آذریزدی، با «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، پذیرای نوجوانان 11 تا 16 ساله می‌شود.
 
امیرارسلان قلندری در توضیح جزییات این برنامه گفت: برنامه‌ي «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» در سه بخش تصویرگری، بازآفرینی و قصه‌گویی اجرا می‌شود. در بخش نخست، پس از معرفی مرحوم آذریزدی به دانش‌آموزان، کتاب‌هاي این نویسنده در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا قصه‌ها را با استفاده از تکنیک نقاشی و تكه‌چسباني (کُلاژ)، تصویرگری كنند.
 
قلندری، بازآفرینی و بازنویسی قصه‌ها با افزودن تصاویر از طريق تلفن همراه و رايانه را بخش دوم این برنامه عنوان کرد و درباره‌ي بخش سوم گفت: در آخرین مرحله، كارشناسان قصه‌گويي، از کتاب‌های مرحوم آذریزدی، برای نوجوانان قصه می‌گویند. 

برنامه‌ي «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» از ساعت 10 تا 12 روز شنبه 16 مهرماه در خانه‌ي فرهنگ گل‌ها به نشاني بزرگراه شهید گمنام، نرسیده به تقاطع کردستان، روبه‌روی فروشگاه شهروند، بوستان گل‌ها برگزار می‌شود. علاقه‌مندان براي اطلاع بيش‌تر از برنامه‌هاي اين خانه‌ي فرهنگ با شماره‌هاي  88003936 و 88330064 تماي بگيرند.

«قصه‌هاي خوب براي بچه‌هاي خوب» يك مجموعه كتاب هشت جلدي است كه  نخستين جلد آن حدود 50 سال قبل توسط استاد «مهدي آذر» (آذريزدي) نوشته شد تا هشت جلد ادامه يافت و همچنان خواننده دارد و چاپ مي‌شود. 

اين مجموعه به زباني ساده براي كودكان گروه سني «ج» و «د» نوشته شده ‌است.

«قصه‌هاي كليله و دمنه»، «قصه‌هاي مرزبان‌نامه»، «قصه‌هاي سندبادنامه و قابوسنامه»، «قصه‌هاي مثنوي مولوي»، «قصه‌هاي قرآن»، «قصه‌هاي شيخ عطار»، «قصه‌هاي گلستان و مُلستان»، و «قصه‌هاي چهارده معصوم(ع)» به ترتيب عنوان جلدهاي اول تا هشتم مجموعه «قصه‌هاي خوب، براي بچه‌هاي خوب» هستند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • زهرا ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    خوبه😉😉😉😉😉😉😉😉😉

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها