چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴
جایزه ادبی شهید «غني‌پور»  منصفانه نقد شود

عليرضا متولي، يكي از اعضاي شوراي نويسندگان مسجد جوادالائمه (ع) گفت: اگر تنها كساني كه از جشنواره كتاب غني‌پور جايزه گرفته‌اند، به تعريف و تمجيد از آن بپردازند، كافي نيست. بايد به سراغ نويسندگاني برويم كه نقدهاي منصفانه و تأثيرگذاري دارند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از ستاد خبري يازدهمين جشنواره كتاب سال شهيد غني‌پور، عليرضا متولي اظهار كرد: من از دوستان نزديك شهيد حبيب غني‌پور بودم. همين رفاقت و صميمت، باعث مي‌شود كه در برگزاري جشنواره، به خودمان بازگرديم و نقد كنيم و ببينيم كه در طول اين سال‌ها چه تأثيري داشته‌ايم؟

وي افزود: اگر كساني كه به عنوان نويسنده، در اين سال‌ها از جشنواره كتاب غني‌پور جايزه گرفته‌اند، تنها به تعريف و تمجيد از جشنواره بپردازند، كافي نيست. بايد به سراغ نويسندگاني برويم كه از جشنواره غني‌پور جايزه نگرفته‌اند، اما نقدهاي منصفانه و تأثيرگذاري دارند. رشد جشنواره كتاب سال شهيد حبيب غني‌پور را از همين نقدها مي‌توان ديد.

عضو شوراي نويسندگان مسجد جواد الائمه (ع) تصريح كرد: مساله‌اي كه باعث دلگيري برخي از جشنواره‌ غني‌پور مي‌شود، اين است كه اين جشنواره تعهداتي نسبت به يك فرهنگ دارد. ممكن است، اثري بسيار قوي در جشنواره مطرح شود و داوران هم نظر مثبتي راجع به آن داشته باشند، اما به دليل اين‌كه با فرهنگ جشنواره غني‌پور و مانيفست اين جايزه مغايرت دارد، نتوانيم آن را معرفي كنيم.

وي تأكيد كرد: اين بايد روشن شود كه جشنواره غني‌پور از يك فرهنگ كه همان فرهنگ انقلاب، شهادت و ايثار است تبعيت مي‌كند. نمي‌گوييم كه صد در صد موفق بوده‌ايم، اما جشنواره تلاش كرده به اين سو گام بردارد. ممكن است نگاه بيروني، منفي باشد اما اگر آن‌ها هم بدانند شرايط و ضوابط اين جشنواره چيست، كمتر خرده مي‌گيرند. 

آيين اختتاميه يازدهمين جشنواره ادبي شهيد حبيب غنی‌پور، اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها