یکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۰
قدردانی آیت‌الله سبحانی از ارشاد برای ممانعت از ورود کتاب‌های مضر

حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی، از مراجع تقلید شیعیان، در دیدار با ‌سید محمد حسینی، ‌وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در حراست از فضای فرهنگی کشور گفت: اقدام وزارت ارشاد در جلوگیری از ورود کتاب‌های غیر اخلاقی قابل قدرداني است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله سبحانی با قدردانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر ممانعت از ورود و انتشار کتاب های مخل و مضر اظهار کرد: وقتی ما بخواهیم کتابی را به خارج از کشور بفرستیم باید از هفت خوان رستم بگذرد اما کتاب‌های آنها به راحتی وارد کشور می‌شوند و به همین خاطر اقدام وزارت ارشاد در جلوگیری از ورود کتاب‌های غیر اخلاقی قابل تقدیر است.

این مرجع تقلید همچنین با توصیه بر گسترش انتشار کتاب‌های دینی بر انتشار «کتاب ولایت» تاکید کرد.

وی با اشاره به تاثیر قرآن در کاهش مفاسد و ناهنجاری های اجتماعی گفت: بنده بررسی کردم و به این نتیجه رسیدم کسانی که با قرآن مانوس هستند کمتر گناه می کنند.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب، تاكيد كرد: آموزش و پرورش باید یک سال پیش از ورود به دبستان حفظ قرآن مجید را اجباری کند. 

وی افزود: در کشور لیبی که هفت میلیون جمعیت دارد یک میلیون حافظ قرآن وجود دارد یعنی از هر هفت نفر یک نفر حافظ قرآن است در کشور ما که معتقد به ثقلین هستیم باید آمار حافظان قرآن افزایش پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها