پنجشنبه ۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸

«ادوارد سن آوبین» نویسنده بریتانیایی در گفتگو با روزنامه آلمانی «فرانکفورتر روند شاو» گفت با توجه به این که فکر می کند نوشتن رمانی بر مبنای زندگی اش، جان او را به خطر می اندازد، از انتشار چنین اثری بیمناک است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، او در این مصاحبه اعلام کرد پدرم به من گفته که اگر یکبار به فردی بگویم که در زندگی چه برایم اتفاق افتاده، مرا می کشد. اگر چه این مساله امری غیرمنطقی است اما من از آن می ترسم.
 
«ادوارد سن آوبین» رمان نویس و روزنامه نگار 14 ژانویه 1960 در «کورنوال» در یک خانواده سرشناس از اشراف بریتانیا متولد شد. او در سطح بین المللی بیش از هر چیز به خاطر سه گانه «پاتریک ملروس»، «اندکی امید» و نیز از طریق نامزدی کتاب «شیر مادر» برای جایزه بوکر 2006 به شهرت رسیده است.
 
او در سن کودکی در حالی که مادرش در زمینه خیریه فعالیت می کرد، از سوی پدرش با آزار و اذیت جسمی روبه رو بود. وی در انگلستان و افریقای جنوبی رشد کرد. در دوران تحصیل در مدرسه به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرد و تحصیلات دانشگاهی خود را در کالج «کبل» دانشگاه آکسفورد گذراند. 

او تجربیاتش با خانواده خود را در مقدمه و پیش زمینه سه گانه زندگینامه خود تشریح کرده و در آن به سردی خاصی که در روابط خانواده های طبقه اشراف انگلستان وجود دارد پرداخته است. رمان «بی خیال» او نخستین جلد این سه گانه در مورد کودکی توام با خشونت و آزار و اذیت قهرمان داستان است. جلد دوم این سه گانه «اخبار بد» نام دارد که در آن «پاتریک ملروس» خاکستر پدرش را از نیویورک می آورد. این جلد از این سری از اعتیاد به هرویین و لحظاتی که معتاد خود را می کشد، تاثیر گرفته است. سومین جلد از این کتاب نیز با نام «اندکی امید» پایان بخش این سه گانه به شمار می رود. 

او پس از این سه رمان چند رمان دیگر را نیز منتشر کرد. «شیر مادر» ششمین رمان وی است که سال 2006 به فهرست نهایی معتبرترین جایزه ادبی انگلیسی زبان یعنی «بوکر» راه یافت. «روابط زیبا» از دیگر آثار این نویسنده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها