دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۱
انتشار نسخه‌اي ديگر از زندگي‌نامه خيران مدرسه‌ساز

نويسنده حوزه ادبيات داستاني از تاليف كتابي با عنوان «زندگی و کارنامه خیر مدرسه‌ساز، جواد موفقیان» خبر داد و گفت: اين اثر به تبيين زندگي‌نامه «جواد موفقيان» اختصاص دارد كه نه تنها در ايران، بلكه در ساير كشورها خدماتي را در حوزه تعليم و تربيت و جامعه پزشكي انجام داده است./

حميد محمدي محمدي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره اظهار كرد: «زندگی و کارنامه خیر مدرسه‌ساز، جواد موفقیان» سومين كتابي است كه در حوزه معرفي خيران مدرسه‌ساز به نگارش درآورده‌ام. دو عنوان ديگر كه در اين حوزه تاليف كردم، سال‌هاي 1387 و 1388 به چاپ رسيده‌اند و سومين كتابم نيز به تازگي وارد بازار نشر شده است.

وي ادامه داد: جواد موفقيان از جمله خيران مدرسه‌سازي محسوب مي‌شود كه از دهه هفتاد تاكنون حدود 25 مدرسه در نقاط مختلف كشور و اغلب در استان تهران، البرز و مناطق حاشيه جنوبي تهران‌ تاسيس كرده است.

عضو انجمن نويسندگان كودك و نوجوان اظهار كرد: از ديگر اقدامات موفقيان مي‌توان به احيا و بازسازي مجتمع نابينايان شهيد محبي در فلكه دوم صادقيه اشاره كرد. مجتمع نابينايان شهيد محبي 50 سال قدمت دارد. موفقيان با افزودن فضاهاي جديد و احياي بافت‌هاي فرسوده آن، به بازسازي اين مجتمع پرداخت.

محمدي محمدي افزود: موفقيان در جامعه پزشكي نيز خدمات بي‌شماري ارايه كرده كه از آن ميان مي‌توان به تاسيس بنياد خيريه «جواد موفقيان» در كانادا اشاره كرد. همچنين مراكز عالي پزشكي «ونكوور» كانادا از حمايت‌هاي مالي وي برخوردارند.

اين روزنامه‌نگار و نويسنده حوزه ادبيات داستاني عنوان كرد: كتاب «زندگی و کارنامه خیر مدرسه‌ساز، جواد موفقیان» زندگي‌نامه ايشان را در قالب 10 داستان بيان مي‌كند. همچنين اين كتاب 13 گفت‌وگو از موفقيان با دوستان و نزديكان را دربردارد. گفت‌وگو با عزت‌الله انتظامي كه هم‌شاگردي‌هاي وي در دوره متوسطه بوده است ،از جمله گفت‌وگوهاي موفقيان در اين نوشتار است.

محمدي محمدي ادامه داد: مخاطبان مي‌توانند در اين نوشتار يادداشت‌هاي حميدرضا حاجي بابايي، وزير آموزش و پرورش را در نكوداشت جواد موفقيان مطالعه كنند.

وي اظهار كرد: اين كتاب به سفارش خانواده موفقيان و مجمع خيران مدرسه‌ساز استان تهران و با هدف معرفي اين خير مدرسه‌ساز و تجليل از خدمات وي در جامعه پزشكي و نظام تعليم و تربيت تدوين شده است.

محمدي محمدي افزود: جواد موفقيان از خانواده‌ای اصیل و مذهبی برخاسته و پدرش یکی از روحانیون شهر تهران است كه با وجود ميل باطني زياد براي بازگشت به ايران، به دليل ابتلا به بيماري‌هاي متعدد قادر نيست به كشور بازگردد. 

اين روزنامه‌نگار و نويسنده حوزه ادبيات داستاني در پايان از تاليف كتاب ديگري در اين حوزه كه به معرفي «اكبر ابراهيمي» و بيان زندگي‌نامه وي اختصاص دارد، اشاره كرد و گفت: اين خير مدرسه‌ساز حدود 85 مدرسه در سراسر ايران و يك مدرسه در كربلا تاسيس كرده است. همچنين دارالايتامي در دماوند ايجاد كرد كه  به زودي به مراكز دولتي مربوط تحويل داده مي‌شود.

چاپ نخست كتاب «زندگی و کارنامه خیر مدرسه‌ساز، جواد موفقیان» اثر حميد محمدي محمدي با شمارگان 3000 نسخه و 264 صفحه به تازگي از سوي انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط