دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲
«ميراث ايرانی» در دستان «مجيد شفيعی»

«ميراث ايراني» مجموعه‌اي درباره‌ي آثار باستاني ايران است كه در فهرست آثار جهاني ثبت شده‌اند. «مجيد شفيعي» تا كنون يك جلد از اين مجموعه را درباره‌ي «معبد چغازنبيل» نوشته است. از اين نويسنده، آثار ديگري نيز آماده‌ي چاپ‌ هستند.

ايبنا نوجوان: «مجيد شفيعي»، نويسنده‌ي حوزه‌ي كودك و نوجوان، درباره‌ي مجموعه‌ي «ميراث من» گفت: «نگارش اين مجموعه را به پيشنهاد انتشارات «چكه» آغاز كرده‌ام. تا كنون 10 اثر باستاني ايراني شاخص كه در فهرست آثار جهاني ثبت شده‌اند را براي نوشتن انتخاب كرده‌ام كه نخستين عنوان آن با نام «راز معبد» درباره‌ي «معبد چغازنبيل» است.»

تخت جمشيد، قلعه‌ي فلك‌الافلاك و معبد آناهيتا برخي از آثاري هستند كه مجيد شفيعي در كتاب‌هاي «ميراث من» و با روايتي داستاني به آن‌ها مي‌پردازد. 

اين نويسنده كه در رشته‌هاي مرمت آثار تاريخي و موزه‌داري تحصيل كرده، مشغول نگارش دومين كتاب اين مجموعه است كه اطلاعاتي درباره‌ي «گنبد سلطانيه» به مخاطب مي‌دهد.

نويسنده‌ي «كفش‌هاي بابا»، مجموعه‌ي ديگري هم نوشته است كه مخاطب با خواندن آن به دنياي پهلوانان پس از رستم سفر مي‌كند. اين مجموعه‌ي 3 جلدي «افسانه‌هاي پهلوان گودرز» نام دارد كه سه كتاب «پهلوان گودرز و كابوس مرگ‌بار»، «پهلوان گودرز و ديو فراموشي» و «پهلوان گودرز و قاليچه‌ي پرنده» را شامل مي‌شود. اين مجموعه را انتشارات منادي تربيت منتشر مي‌كند. 

شفيعي از ادامه‌ي نگارش اين مجموعه هم خبر داد و گفت: «مدتي پيش نگارش دومين سه‌گانه‌ي «پهلوان گودرز» را آغاز كردم و جلد نخست آن با عنوان «پهلوان گودرز و افسانه‌ي البرز» هم تمام شده است اما هنوز مشخص نيست كدام ناشر آن را منتشر كند.»

سه‌گانه‌ي «قصه‌هاي جادويي» ديگر اثر اين نويسنده است كه مراحل پاياني نگارش را مي‌گذرانند. شفيعي در اين‌باره هم گفت: «از اين مجموعه، كتاب «صندوق جادويي» كه يك فانتزي تاريخي است در مراحل پاياني نگارش است. اين كتاب در بستري تاريخي و اسطوره‌اي مي‌گذرد و زمان آن به دوران حكومت خوارزمشاهيان برمي‌گردد. در اين كتاب علاوه بر شخصيت «ماهان» كه آن را از «هفت‌پيكر نظامي» وام گرفته‌ام، صندوقچه‌اي وجود دارد كه نسبت تغييرات جامعه از خود واكنش نشان مي‌دهد.» 

«كتاب جادويي» ديگر عنوان اين سه‌گانه است كه شفيعي مشغول نگارش آن است. اين كتاب درباره‌ي دختري تنهاست كه در قصه‌ها غرق مي‌شود و با شخصيت‌هاي مشهور داستان‌هايي كه مي‌خواند ملاقات مي‌كند.
«باغ جادويي» ديگر عنوان اين مجموعه است كه آن را انتشارات چكه منتشر مي‌كند؛ اما ناشر «صندوقچه‌ي جادويي» و «كتاب جادويي» هنوز مشخص نيست.

از نويسنده‌ي «گنج قلعه‌ي سفيد»، به‌زودي دو كتاب هم بازچاپ مي‌شوند. «ماه‌پيشاني قصه‌ي ما» كه بازآفريني داستان معروف ماه پيشاني است براي سومين بار و «شاهزاده‌ي بابل» براي دومين بار منتشر مي‌شوند.

«پهلوان و آقاي نويسنده» ديگر اثر شفيعي است كه مراحل انتشار را در انتشارات قطره مي‌گذراند. اين كتاب كه فضايي فانتزي دارد، سفر ذهني يك نويسنده با تمام دل‌مشغولي‌هايش درباره‌ي فرهنگ و تمدن است. در واقع اين كتاب سفري است از شرق به غرب كه در آن شخصيت‌هاي معروف، صرفاً معرفي نمي‌شوند؛ بلكه با نويسنده همراه مي‌شوند. 

اين كتاب در ششمين جايزه‌ي ادبي اصفهان و در بخش آثار چاپ نشده تقدير شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها