پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲
«سكوت آفتاب»، روايتي ديگر از شهادت نخستين پيشواي شيعيان

نويسنده كتاب «سكوت آفتاب» با اشاره به اين كه كمتر از يك ماه از انتشار اين اثر مي‌گذرد، از ارايه نسخه PDF و كتاب گوياي(نسخه صوتي) اين اثر در فضاي اينترنت خبر داد و اظهار كرد: اين نوشتار با بررسي تحليلي و تاريخي متون كهن، به شبهات و پرسش‌هايي كه درباره شهادت نخستين پيشواي شيعيان وجود دارد، پاسخ مي‌گويد و مطالب جديدي را عنوان مي‌كند._

حجت‌الاسلام مهدي خداميان‌آراني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) در اين باره عنوان كرد: متن اين كتاب در قالب داستان خيالي همراهي مسافري با نويسنده تاليف شده است. روايت داستان از کشور یمن به همراهي ابن ملجم به سوي کوفه آغاز مي‌شود و جريان بيعت، مواجهه و طرح نقشه قتل حضرت علی(ع) را با نگاهي ديگر حكايت مي‌كند.

اين مولف و پژوهشگر حوزه دين با اشاره به اين كه در باورهاي عمومي شهادت امام علي(ع) بر سر سجاده نماز جماعت صبح در مسجد صورت گرفته است گفت: در چنين شرايطي اين پرسش مطرح مي‌شود كه آيا مردم براي دفاع از امير در مسجد حضور نداشتند؟ و اين كه آيا در آن زمان امام حسن(ع) و امام حسين(ع) همراه امير مومنان نبودند؟

وي افزود: در اين كتاب با بررسي دقيق متون تاريخي، عربي و تاليفات كهن به شكل مستند بيان شده است كه شهادت امام علي(ع) در هنگام خواندن نافله نماز صبح و در حالي كه هنوز جمعيت زيادي به سجد نيامده بودند، اتفاق افتاد.     

نويسنده كتاب «در آغوش خدا» با بيان اين كه كوشيده است در اين اثر تمامي سوالات و شبهات مطرح شده در اين باره را پاسخ گويد، اظهار كرد: در پژوهش و تاليف اين كتاب از 104 كتاب منبع عربي تاريخي كمك گرفتم و متن آنها را در تحقيقاتم در قالب پيوست عنوان كردم تا علاوه بر استناد مطالب، پژوهشگران ديگر نيز بتوانند به مطالعه آنها بپردازند.

مدير موسسه انديشه سبز شيعه درباره كتاب گوياي اين اثر كه اكنون در فضاي اينترنت قابل استفاده است، گفت: متن كتاب با صداي خودم در استوديو ضبط و در قالب كتاب گويا منتشر شد. اين نخستين تجربه كاري‌ام در زمينه توليد كتاب گوياست و اميدوارم با استقبال مخاطبان بتوانم اين مسير را ادامه دهم. 

نخستين چاپ كتاب «سكوت آفتاب» را انتشارات وثوق قم، با شمارگان 3000 نسخه، 160 صفحه وزیری و بهاي 25000 ريال در مرداد ماه سال جاري به چاپ رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط