سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۷
لايحه حمايت از حقوق ادبي بررسي مي‌شود

شانزدهمين نشست شوراي حمايت از حقوق تاليف و نشر صبح شنبه آتي( 29 مرداد) با نگاهي جامع به لايحه حمايت از حقوق ادبي و هنري و رفع نواقص قانوني اين لايحه برگزار مي‌شود.*

رييس شوراي حمايت از حقوق تاليف و نشر با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: در 15 جلسه گذشته، بررسي مواد قانوني تعهدات ناشر، مولف و پديدآورندگان يك اثر به اتمام رسيد و اكنون بررسي كلي اين لايحه آغاز شده است.

سيد عباس حسيني‌نيك افزود: در اين نشست نمايندگاني از تشكل‌هاي صنفي مرتبط با صنعت چاپ مانند اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران، اتحاديه ناشران آموزشي، انجمن ناشران دانشگاهي، انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودك و نوجوان حضور دارند.

وي افزودن تعهدات قانوني به اين لايحه را از ديگر مباحث اين نشست عنوان كرد و گفت: با توجه به اين‌كه اعضاي شورا به عنوان بدنه اصلي نقش پررنگي در صنف دارند، استفاده از نظرات و ايده‌هاي آنان در تدوين مواد قانوني موثر است.

شوراي حمايت از حقوق تاليف و نشر، نهادي فراگير به شمار مي‌آيد كه به صورت مستقل بر اساس برآيند تمام تشكل‌ها و دست‌اندركاران حوزه‌هاي مختلف نشر و با هدف حمايت از حقوق مولفان و ناشران آذر ماه سال 1389شكل گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها